کد خبر: ۷۲۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
مصداق برقراری ارتباط دوسویه بین مخلوق و خالق، نماز است و بر همین اساس نماز تجلی عینی عشق‌ورزی به خالق است.
نماز تجلی عینی عشق‌ورزی به خالق استسعید معادی مشاور مدیرعامل و مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت صبح امروز در گردهمایی آموزشی ائمه جماعات سازمان‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان مطلب فوق اظهار داشت: تمام نظام هستی به‌صورت یکپارچه تجلی حق است و بر همین اساس یکی از تجلی‌گاه‌های نماز و حتی مرتبه اعلای آن ظهور مراتب مختلف از غیرت است که به‌صورت غیرت عاشق، غیرت معشوق و غیرت عشق متجلی می‌شود.
وی ضمن اشاره به تأثیر فوق‌العاده ابعاد وجودی نماز در این رابطه گفت: صرف‌نظر از تأثیر شگرف نماز بر بعد انسانی، تأثیر آن را می‌توان به‌عنوان یک تحفه الهی در اخلاق عمومی جامعه و اخلاق حرفه‌ای کسب‌وکار جستجو کرد.
معادی تأثیرگذاری بر اخلاق عمومی و اخلاق حرفه‌ای را یکی از آثار و برکات نماز خواند و در ادامه خاطرنشان کرد: تقویت حوزه مسئولیت اجتماعی ازجمله نتایج مهم نماز به شمار می‌آید.
وی با تأکید بر شأن معنوی و منزلت والای روحانیت در این خصوص اظهار کرد: روحانیت با بهره‌گیری از علوم و معارف دینی و قرآنی و در سایه ولایت و اکتساب از ذخایر و سنت نبوی و علوی می‌توانند منشأ اخلاق، تقوا، تدبیر، عقلانیت و راهبری جوانان و کارکنان سازمان‌ها باشند.
معادی ایجاد غیرت آفرینی در جامعه، تحبیب قلوب، اهتمام به گسترش هر چه بیشتر اخلاق عمومی و حتی اخلاق حرفه‌ای و همچنین حرکت در مسیر تحقق مسئولیت اجتماعی را در زمره مأموریت‌های مهم و بی‌بدیل ائمه جماعات و روحانیت دینی در سازمان و جوامع سازمانی قلمداد کرد و در ادامه افزود: ازآنجاکه روحانیت دینی نقش راهبری در بطن و متن جوامع سازمانی را بر عهده‌دارند، بر همین اساس نقش ویژه‌ای در کمک به شکل‌گیری کارکنان کیفی به‌عنوان یک مزیت رقابتی در کارایی، اثربخشی، بهره‌وری و رضایتمندی مردم خواهند داشت.
گفتنی است بانک توسعه تعاون برای دومین بار میزبانی گردهمایی آموزشی ائمه جماعات سازمان‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بر عهده داشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: