کد خبر: ۷۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش هفتمین جشنواره ملی تعالی مدیریت تعاونی بابیان این مطلب خاطرنشان کرد: تصویب ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون توسط نمایندگان مجلس قدرت وام‌دهی این بانک را افزایش خواهد داد.
افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون منجر به توسعه تعاون در کشور خواهد شدوی در همین باره افزود علیرغم پیش‌بینی قانون‌گذار مبنی برافزایش سرمایه بانک توسعه تعاون به‌عنوان تنها بانک توسعه‌ای و تخصصی این بخش تعاون به‌صورت سالیانه، تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته بود و خوشبختانه در بودجه سال 98 این مهم در قالب افزایش سرمایه 1000 میلیارد تومانی محقق شده است که پس از تصویب شورای نگهبان اجرائی خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر ضرورت افزایش سرمایه این بانک جهت کمک به افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی خاطرنشان ساخت: دولت می‌تواند با توجه به شرایط خاص اقتصادی و شرایط ظالمانه تحریم، امکان افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون را جهت تقویت تعاون گران عرصه تولید و اشتغال در قالب تخصیص معادل ریالی این مبلغ به‌صورت واگذاری سهام و دارائی‌های از محل ماده 29 به این بانک و فروش سهام واگذارشده توسط بانک توسعه تعاون از طریق بورس محقق نماید.
وی بابیان این مطلب که ایجاد حلقه اتصال بین بخش‌های حمایتی تعاون سبب افزایش توانمندی تعاونی‌ها می‌شود خاطرنشان کرد: وجود بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و سازمان فنی و حرفه‌ای و افزایش تعامل بین این مجموعه‌ها می‌تواند سبب ارتقاء سطح تعاونی‌ها در محصولات و خدمات گردد.
وزیر تعاون هدایت تعاونی‌ها برای کسب مهارت‌های حرفه‌ای توسط سازمان فنی و حرفه‌ای، ارائه تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون و ضمانت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون می‌تواند زنجیره‌ای منسجم در برطرف نمودن مشکل اشتغال در کشور را ایجاد نماید.
وزیر تعاون، کارورفاه اجتماعی بابیان این مطلب که از بخش تعاونی به‌عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصادی کشور در قانون اساسی نام‌برده شده است افزود: افزایش سهم این بخش باید به‌صورت جدی موردتوجه قانون‌گذاران قرار گیرد.
وی بابیان این مطلب که تعاونی‌ها باید بحث ارتقاء سطح محصولات خود را در جهت رقابت در بازارهای بین‌المللی مدنظر قرار دهند خاطرنشان کرد: ایجاد نمایشگاه برای عرضه محصولات تعاونی‌ها، ارتقاء محصولات جهت ورود به بازارهای جهانی می‌تواند ظرفیت تعاونی‌ها را افزایش دهد.
شایان‌ذکر است در این مراسم از تعاونی‌های برتر تجلیل به عمل آمد.

نام:
ایمیل:
* نظر: