کد خبر: ۷۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
تفاهم نامه همکاری بین سازمان تأمین اجتماعی و مرکز ملی فضای مجازی برای برخورداری صاحبان کسب و کار در فضای مجازی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی به امضا رسید.
تفاهم نامه سازمان تأمین اجتماعی و مرکز ملی فضای مجازی برای تسهیل کسب و کاربه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، براساس تفاهم نامه ای که به امضای محمد حسن زدا، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی و ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای‌عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور رسید؛ افرادی در فضای مجازی به فعالیت اقتصادی می پردازند، می توانند از خدمات سازمان تأمین اجتماعی برخوردار شوند.
محمدحسن زدا در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: امروز سرآغازی برای گسترش کسب و کارهای مجازی خواهد بود و تسهیلاتی برای بیمه فعالان این حوزه فراهم می شود تا این افراد نیز همچون شاغلین سایر حوزه ها بتوانند از خدمات تأمین اجتماعی برخوردار شوند.
وی با اشاره به رویکرد اصولی سازمان تأمین اجتماعی برای توسعه خدمات غیرحضوری و بهره برداری از فن آوری اطلاعات، اظهار داشت: راهبرد ما این است که به جای مراجعه مردم به سازمان تأمین اجتماعی برای دریافت خدمات مختلف، ما این خدمات را با استفاده از فن آوری اطلاعات به جامعه تحت پوشش تقدیم کنیم و نیازی به مراجعه حضوری نباشد.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: فعالان و صاحبان کسب و کارهای نوپا در فضای مجازی خواسته هایی را برای برخورداری از خدمات تأمین اجتماعی مطرح می کنند که تحقق برخی از انتظارات با قوانین و یا رویه های اداری موجود قابل انجام نیست و امضای تفاهم نامه با دبیر شورای‌عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور گامی در راستای حل مشکلات این حوزه است.
زدا افزود: با اجرایی شدن تفاهم نامه امروز، فعالان و صاحبان کسب و کارهای نوپا با معرفی مرکز ملی فضای مجازی تحت پوشش خدمات سازمان تأمین اجتماعی قرار می گیرند و شعب خاصی از سازمان تأمین اجتمای نیز برای فعالان این حوزه معرفی می شوند.
وی ادامه داد: همچنین کمیته دائمی نیز با حضور نمایندگان سازمان تأمین اجتماعی و مرکز ملی فضای مجازی به منظور تسهیل فعالیت اقتصادی در فضای مجازی شکل می گیرد.
ابوالحسن فیروز آبادی، دبیر شورای‌عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور نیز در این مراسم گفت: در فضای مجازی شاهد مشاغل جدید هستیم و کسب و کارهای زیادی در این فضا بر اساس نوآوری شکل می گیرد. روند تحولات نیز شرایط اشتغال را متفاوت از گذشته کرده است و ماهیت کارها در فضای مجازی با ضوابط قانونی مطرح شده در قانون کار و قانون تأمین اجتماعی انطباق چندانی ندارد.
وی با اشاره به تقاضای فعالان و صاحبان کسب و کار در فضای مجازی برای استفاده از خدمات بیمه ای، گفت: با پیگیری هایی که صورت گرفت و همکاری سازمان تأمین اجتماعی که منجر به امضای تفاهم نامه فعلی شده است، امیدواریم شاهد تحول و سرعت بیشتر برای تحقق خواسته های فعالان فضای مجازی باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: