کد خبر: ۷۲۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
آموزش های مهارتی کلیدی ترین راهبرد برای کاهش فقر و افزایش امنیت پایدار در مناطق مرزی است.
کاهش فقر و افزایش امنیت پایدار در مناطق مرزی از اولویت های جدی وزارت کاربه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، سلیمان پاک سرشت معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آیین بهره برداری از تجهیزات کارگاهی اهداء شده از سوی دولت ژاپن در شهرستان درمیان از توابع استان خراسان جنوبی گفت: آموزش های مهارتی و رفع فقر مهارت کلیدی ترین راهبرد برای کاهش فقر و ارتقای امنیت پایدار در مناطق مرزی است.
آیین بهره برداری از کارگاه های تجهیزشده شهرستان درمیان با حضور سفیر ژاپن در ایران، معاون استاندار خراسان جنوبی، مقامات محلی روز دوشنبه سیزدهم اسفندماه برگزار شد. در این مراسم که با استقبال پرشور شهروندان و مردم محلی همراه بود،  میتسو گوسایتو سفیر ژاپن گفت: در ده سال گذشته کشور ژاپن 140 پروژه در راستای کمک های بلاعوض به مردم مناطق محروم ایران اجرا کرده است. وی افزود: تجهیز مراکز آموزش فنی وحرفه ای در راستای حمایت مردم ژاپن از مردم ایران، دلیل محکمی بر اثبات روابط دوستانه بین دو کشور است و امیدوارم با آغاز استفاده از این تجهیزات شاهد رونق مهارت آموزی و کاهش فقر در این مناطق محروم و روستائی باشیم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز در این مراسم ضمن ابراز مراتب تقدیر و تشکر خود و مردم شهرستان درمیان از دولت و مردم ژاپن گفت بدون تردید مهارت آموزی و کاهش فقر مهارتی موثرترین راهبرد برای رفع محرومیت و افزایش امنیت پایدار در مناطق مرزی است و به دستور وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و همه واحدها و سازمان های تابعه این وزارتخانه موظف شده اند که علاوه بر برنامه های جاری خود، برنامه ویژه ای برای کاهش محرومیت در مناطق محروم و مرزی داشته باشند. وی افزود: در این راستا در سال جاری بالغ بر 800 میلیون تومان برای تامین و به روزرسانی تجهیزات کارگاهی در استان خراسان جنوبی پرداخت شده است. در عین حال این استان به عنوان یکی از استانهای هدف برای بهره مندی از منابع پروژه تامین نیازهای انسانی کشور ژاپن موسوم به (GGP) معرفی شد و خوشبختانه مورد تایید دولت ژاپن قرار گرفت و حاصل آن پرداخت 67 هزار یورو از منابع این پروژه برای تجهیز کارگاههای شهرستان محروم درمیان بود.
وی در توضیح بیشتر این پروژه افزود: رایزنی برای استفاده از منابع این پروژه در حوزه مهارت آموزی از سال 2018 شروع شده است و تاکنون دو استان خراسان جنوبی و هرمزگان از منابع این پروژه برای تامین تجهیزات کارگاهی به میزان 138 هزار یورو استفاده کرده اند و توافق نامه مربوط با اجرای این پروژه در استان سیستان و بلوچستان نیز به مبلغ 75 هزار یورو منعقد شده است و به زودی کارگاههای این استان نیز با استفاده از منابع این پروژه تجهیز خواهد شد.
ایشان در خاتمه همکاری های بین المللی برای کاهش محرومیت و فقر را دارای اهمیت دانسته و گفت مهارت آموزی و کاهش فقر مهارتی، امن ترین و موثرترین حوزه برای استفاده از منابع این همکاریهاست و رفع پایدار و ماندگار فقر جز با توانمندسازی مهارتی مقدور نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر: