کد خبر: ۷۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
افزایش 20 هزار تومانی نرخ هر گرم طلا در بازار
برخلاف نوسان در حد یک یا ۲دلاری اونس جهانی، بازار ایران تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز قرار گرفت و بار دیگر قیمت سکه و طلا افزایش یافت.
افزایش 20 هزار تومانی نرخ هر گرم طلا در بازار

برخلاف ۲روز نخست هفته،‌ از روز دوشنبه تاکنون شاهد روند افزایش نرخ سکه و طلا در بازار هستیم و هجوم خریدارها ورق را در بازار سکه برگردانده است.

 رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفتگو با خبرآنلاین گفت: برخلاف نوسان در حد یک یا ۲دلاری اونس جهانی، بازار ایران تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز قرار گرفت و بار دیگر قیمت سکه و طلا افزایش یافت. 

محمد کشتی آرای اظهار کرد: سیر صعودی نرخ سکه و طلا به دلیل نوسانات نرخ ارز است زیرا اکنون میان عرضه و تقاضا تعادل وجود دارد. 

وی افزود: حباب سکه نیز به دلیل وجود تعادل میان عرضه و تقاضا اکنون به ۴۰۰هزار تومان کاهش یافته است زیرا افزایش حباب سکه ناشی از بالارفتن تقاضاست. 

وی درباره قیمت انواع سکه توضیح داد: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴میلیون و ۶۰۰هزار تومان، هر قطعه نیم سکه ۲میلیون و ۵۳۰هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۵۰هزار تومان و سکه های گرمی هم ۸۵۰هزار تومان داد و ستد می شود. 

وی بیان کرد: هفته گذشته سکه تا ۴میلیون و ۴۰۰هزار تومان کاهش نرخ داشت و در ۲روز نخست هفته جاری نیز سیر قیمت ها نزولی بود اما از روز دوشنبه قیمت ها صعودی یافته به طوری که اکنون به ۴میلیون و ۶۰۰هزار رسیده است. 

کشتی آرای گفت: هر مثقال طلا به عنوان مبنای قیمت ها یک میلیون و ۸۵۰هزار تومان معامله می شود. 

این فعال بازار طلا و جواهر بیان کرد: هر گرم طلای ۱۸ عیار از روز گذشته افزایش چشمگیر داشته و اکنون به ۴۲۷هزار تومان رسیده است. 

وی ادامه داد: هر اونس طلای جهانی نیز ۱۲۸۷ دلار است که نسبت به روز گذشته یک تا ۲دلار نوسان داشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار