کد خبر: ۷۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
تعامل خبرنگاران اقتصادی و صنعت بیمه در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته که این روند صعودی همچنان ادامه دارد.
تداوم دوره های آموزشی خبرنگاران، نیاز صنعت بیمه استبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مصطفی زندی، در آیین نکوداشت خبرنگاران پیشگام بیمه، ضمن اعلام این مطلب افزود: برپایی دوره های هدفمند آموزشی برای خبرنگاران و تلاش برای جانشین پروری در عرصه رسانه ای بیمه از فعالیت های جدی اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی به شمار می رود.
وی با تاکید بر این نکته که صنعت بیمه برای شفاف سازی عملکرد و معرفی محصولات متنوع بیمه ای به حمایت و همت خبرنگاران رسانه های گروهی، نیاز دارد، تصریح کرد: صنعت بیمه روزهای حساس و شکننده ای را پشت سر می گذارد و انتشار اخبار مبهم و گاه غیرواقعی به بدنه این صنعت، لطمات جبران ناپذیری وارد خواهد کرد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی با تاکید بر این نکته که آمار خبرنگاران حرفه ای در طی پنج سال گذشته به چند برابر افزایش یافته،گفت: صنعت بیمه باید موضوع آموزش خبرنگاران را با جدیت دنبال کند تا مفاهیم پیچیده این صنعت با زبان ساده به اطلاع همگان برسد.
وی حضور بیش از هشتاد خبرنگار را در دوره های آموزشی بیمه مرکزی، یک دستاورد مهم توصیف کرد و افزود: بی تردید با فعالیت خبرنگاران حرفه ای، آگاه و مسلط به مفاهیم بیمه ای، نگرانی های صنعت بیمه برای انعکاس اخبارمبهم و نادرست به حداقل می رسد.
رییس شورای هماهنگی روابط عمومی های صنعت بیمه، اظهار داشت: ارتباط تنگاتنگ خبرنگاران حوزه بیمه و مدیران و تصمیم گیران و تصمیم سازان این صنعت در آینده نزدیک به افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور منتهی خواهد شد.
مصطفی زندی از آیین نکوداشت خبرنگاران پیشگام صنعت بیمه به عنوان یک اتفاق خجسته یاد کرد و گفت: آگاهی، صبوری و التزام به اخلاق حرفه ای از پیش زمینه های مهم اطلاع رسانی اصولی به حساب می آید و خوشبختانه خبرنگاران این حوزه از پایبندی خوبی به این اصول، برخوردارند.
وی در پایان، شکل گیری و رشد تشکل های رسانه ای، اطلاع رسانی و انجمن های گوناگون بیمه ای و مراسم های تقدیر و نکوداشت را نتیجه تعامل گسترده نهاد ناظر بیمه و اصحاب رسانه عنوان کرد و از مدیران روابط عمومی صنعت بیمه خواست تا با تمرکز بر بخش آموزش های تخصصی به ادامه این روند کمک کنند.
گفتنی است در پایان این مراسم، لوح تقدیر و جوایز ویژه سه تن از خبرنگاران پیشگام حوزه صنعت بیمه لیلا اکبرپور(روزنامه دنیای اقتصاد)، رضا کربلایی( روزنامه همشهری) و علی اکبری زاده( سایت نقدینه) توسط مدیران عامل شرکت های بیمه و تنی چند از فعالان این صنعت، اهدا شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: