کد خبر: ۷۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
با شروع سال نو ميلادي اتفاق افتاد
سهام در بازارهاي اروپايي در روز گذشته با سقوط همراه بود.
روزنامه تجارت- فاطمه مهتدي؛ در اولين روز كاري بازارهاي بورس در سال نوي ميلادي آمار حاكي از ضربه شديدي به بازارهاي منطقه بود به طوريكه ارزش يورو به پايين ترين حد خود در چهار سال اخير رسيد. به گزارش رويترز، بازارهاي بورس لندن با 0.16 درصد، فرانكفورت با 0.35 درصد كاهش روبرو شدند. نرخ ارائه وام در فرانسه ، اسپانيا وايتاليا نيز با كاهش چشمگيري روبرو شد. سرمايه گذاران درانتظار عملكرد بانك مركزي اروپا براي اعمال راهكارهايي براي بهبود كسري مالي و قيمت يورو هستند. تحليلگران معتقدنداين روند باعث ميشود كه مقامات بانك مركزي در ماه ژانويه راهكارهاي تازه و مشابه با محركهاي بانكي كشورهايايالات متحده ، انگلستان و ژاپن را اعمال كنند.

سرمايه گذاري 381 ميليارد دلاري در اتحاديه اروپا با رياست لتوني

جمهوري لتوني از روز اول سال جديد ميلادي، رياست دورهاي اتحاديه اروپا را براي مدت شش ماه بر عهده گرفت. جمهوري لتوني عضو جديد اتحاديه اروپا متعهد شده است طرحهاي سرمايهگذاري را به ارزش 381 ميليارد دلار، درمنطقه آغاز کند.اين کشور حوزه بالتيک همچنين متعهد شده تا امنيت مرزهاي شرقياين اتحاديه را با روسيه، بازنگري کند.اِدگارز ريکه ويکس، وزير امور خارجه لتوني گفت: نميخواهد سياست رياست کشورش بر اتحاديه اروپا، «ضد روسيه» تلقي شود. اما همزمان تاکيد کرد، استراتژي کنوني اتحاديه اروپا در مرزهايش با روسيه، منسوخ شده است.

رکورد شکني دلار در آغاز سال نو ميلادي

در نخستين تحولات بازار جهاني ارز در سال جديد ميلادي، ارزش دلار آمريکا در مقابل ساير ارزها، به بالاترين ميزان خود در نزديک به نه سال اخير رسيد. دلار سال جديد ميلادي را پس از سال درخشان 2014، با قدرت آغاز کرد. شاخص دلار که تعيين کننده ارزش آن در مقابل ساير ارزهاي جهان به شمار ميرود، در جديدترين تحولات بازار جهاني ارز به 90.624 رسيد که بالاترين ميزان آن از مارس 2006 (اسفند 1384) تابهحال به شمار ميرود.

بهاين ترتيب در اثراين افزايش ارزش، يورو در مقابل دلار با کاهش ارزش 0.4 درصدي مواجه شد و هر يورو به ارزش 1.2058 دلار خريد و فروش شد که پايينترين ارزش يورو در مقابل دلار از ژوئيه 2012 (تير 1391) تا به حال به شمار ميرود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار