کد خبر: ۷۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: با توجه ظرفیت های مطرح شده و توان صادراتی مجتمع پتروشیمی ایلام، بانک توسعه صادرات آمادگی دارد در زمینه سرمایه در گردش به این مجموعه تسهیلات ارائه کند.
آمادگی بانک توسعه صادرات برای تامین سرمایه در گردش پتروشیمی ایلامدکترعلی صالح آبادی به همراه مدیران ارشد بانک توسعه صادرات در ادامه سفرهای استانی خود به ایلام سفر کرد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات و هیات همراه در ادامه رایزنی ها برای توسعه تعامل و همکاری بین این بانک و پتروشیمی ایلام از واحد تولیدی صادراتی یاد شده بازدید کردند، پیش از این مجتمع پتروشیمی ایلام برای استفاده از خدمات و تسهیلات به شعبه بانک توسعه صادرات ایلام درخواست همکاری داده بود.
شاپور تقی پور، مدیرعامل پتروشیمی ایلام ضمن تشریح روند تولید و صادرات این مجتمع گفت: تولیدات این مجتمع از ارزش افزوده بی نظیری برخوردارند، بطوریکه در سه روز اول تولید الفین Olefin در فاز دو، خرج روزهای باقی مانده از ماه حاصل می شود؛ با راه اندازی فاز دوم این مجتمع علاوه بر قطع وابستگی پتروشیمی ایلام به خط اتیلن غرب، مازاد تولید اتیلن این مجموعه در شبکه تزریق خواهد شد.
وی با توضیح اینکه محصول تولیدی پتروشیمی ایلام، یک محصول استراتژیک است، گفت: اتیلن به تنهایی ماده اولیه ۱۰۴ محصول دیگر است و این ویژگی برگ برنده پتروشیمی است، از طرفی نزدیکی این مجتمع به پالایشگاه ایلام و نیز مجاورت با مرز توانسته بستر مناسبی برای کاهش هزینه‌های تولید و سود بالای صادراتی را برای این واحد تولیدی فراهم کند.
تقی پور با اشاره به آمارسالانه تولید اتیلن گفت: ۳۰۰ هزار تن اتیلن در سال در این مجتمع تولید می شود که در بورس نیز عرضه شده و خوشبختانه به سرعت به فروش می رسد.
مدیرعامل پتروشیمی ایلام اظهار داشت: ۷۵ درصد از تولیدات ما به خارج صادر می شود و کشورهایی چون عراق، ترکیه، ارمنستان و چین از عمده ترین خریداران محصولات این واحد پتروشیمی هستند.
طرح احداث پتروشیمی ایلام پس از مطالعات فراوان در شرکت ملی پتروشیمی به تصویب رسید و در سال ۸۱ عملیات احداث این مجتمع پتروشیمی در بخش چوار در زمینی به مساحت ۱۲۲ هکتا در فاصله ۱۸ کیلومتری از شهر ایلام آغاز شد.
این مجموعه با هدف اشتغال زایی و رونق اقتصادی احداث شده وتا امروز شرایط اشتغال برای بالغ بر ۲۱۹۰ نفر را بصورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم آورده است.
فاز دوم پتروشیمی ایلام تا ۹۶ درصد پیشرفت داشته و بناست در شهریور ماه سال جدید به بهره برداری برسد.
به گفته شاهپور تقی پور مدیرعامل مجتمع پتروشیمی ایلام، با راه اندازی کامل این مجتمع، فرصت برای انجام فعالیت های تازه در حوزه مسئولیت اجتماعی در استان نیز فراهم می شود.
طبق اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت ملی پتروشیمی ایران، بیش از ۳.۵ درصد از ذخائر نفتی و ۱۱ درصد از ذخائر گازی کشور در استان ایلام قرار دارد و به طور قطع این ظرفیت می تواند محمل مناسبی برای توسعه اقتصادی منطقه باشد.
دکتر صالح آبادی ضمن گفت و شنود با مدیرعامل و کارشناسان این مجتمع از اعلام آمادگی بانک توسعه صادرات برای ارائه تسهیلات سرمایه در گردش برای تکمیل فاز ۲ این پتروشیمی خبر داد و گفت: با توجه ظرفیت های مطرح شده و توان صادراتی این واحد تولیدی، بانک توسعه صادرات آمادگی دارد در زمینه سرمایه در گردش به این مجموعه تسهیلات ارائه کند.
وی یادآور شد: بانک توسعه صادرات محصولات و خدمات متنوع بانکی دیگری در حوزه ارزی و ریالی دارد که پیشنهاد بانک این است از مجموعه این خدمات پتروشیمی ایلام می تواند بهره بگیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: