کد خبر: ۷۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
شاسی بلندها یکی از محبوب‌ترین خودروهای ایران هستند که طرفداران بسیار زیادی دارند. برندهای مطرحی مانند تویوتا، بی ام و، مرسدس بنز، لکسوس و ... در ایران با پرچمدارن بزرگ جثه خود حضور دارند تا عطش علاقه ثروتمندان ایرانی به خودروهای شاسی بلند و لوکس را سیراب کنند.
شاسی‎بلندهای گران‎قیمت موجود در بازار ایران را بشناسید

شاسی بلندها یکی از محبوب‌ترین خودروهای ایران هستند که طرفداران بسیار زیادی دارند. برندهای مطرحی مانند تویوتا، بی ام و، مرسدس بنز، لکسوس و ... در ایران با پرچمدارن بزرگ جثه خود حضور دارند تا عطش علاقه ثروتمندان ایرانی به خودروهای شاسی بلند و لوکس را سیراب  کنند. با این که از سال 1393 ورود بسیاری از این غول‌های لوکس به ایران ممنوع شده است اما همچنان نمونه‌های دست دوم این خودروها با قیمت‌های سرسام‎آوری در بازار خرید و فروش می‌شوند.

در ادامه می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به گرانقیمت‌ترین شاسیبلندهای ایران که از کیفیت بالایی نیز بر خوردار هستند.

گران‌ترین شاسی بلند ایران، لکسوس LX570

لوکس‌ترین و بهترین خودرو لکسوس و تویوتا در ایران که با فاصله زیاد نسبت به رقبا به عنوان گران‌ترین شاسی بلند ایران شناخته می‌شود. این پرچمدار ژاپنی تنها به مدت محدودی از سال 2012 تا 2013 وارد ایران شد و با موتور 5.7 لیتری V8 خود و شتاب 7.5 ثانیه‌ای به یکی از قدرتمندترین شاسی‏بلندهای ایران تبدیل شد. شاسی بلند لوکس با انبوهی از امکانات و تجهیزات رفاهی یکی از لوکس‌ترین شاسی بلندهای ایران نیز محسوب می‌شود. قیمت لکسوس LX570 دست دوم سال 2013 به بیش از 3.5 میلیارد تومان می‌رسد.

پورشه ماکان

شاسی بلند کوچک پورشه به لطف داشتن موتور کوچک 2 لیتری خود توانسته است بدون مشکل در مدل سال 2018 نیز به ایران وارد شود. پورشه ماکان را باید لوکس‌ترین و بهترین کراساور ایران بدانیم که با قیمتی در حدود 2 میلیارد و 700 میلیون تومان به یکی از گران‌ترین خودروهای ایران بدل شده است. فراموش نکنیم کمتر از 3 سال قبل پورشه ماکان قیمتی زیر 500 میلیون تومان داشت.

تویوتا لندکروز

تویوتا لندکروز شاید گران‌ترین شاسی بلند ایران نباشد اما قطعاً محبوب‌ترین شاسی بلند ایران است. این خودرو به نوعی یکی از آرزوهای این نسل از مردم ایران است که هر روز تعداد افراد کمتری می‌توانند به داشتن یک نمونه از این خودرو فکر بکنند. در حال حاضر قیمت تویوتا لندکروز دست دوم مربوط به سال 2013 در حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان است. البته باید منتظر ماند و دید که آیا قیمت این خودرو بیش از این افزایش پیدا می‌کند یا خیر.

ولوو XC90

هر آنچه از یک شاسی بلند لوکس انتظار دارید در بزرگترین شاسیبلند خانواده ولوو برای شما مهیا شده است. موتور 2 لیتری 4 سیلندر کم مصرف اما بسیار پرقدرت که تا 320 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و شتاب خودرو را به زیر 6.9 ثانیه می‌رساند سبب شده است این خودرو بسیار لوکس به راحتی از طریق گمرک وارد ایران شود. در لیست امکانات رفاهی، ولوو XC90 دارای بیشترین سطح امکانات رفاهی است و به واقع نکته منفی خاصی برای آن نمی‌توان تصور کرد. قیمت این خودرو سوئدی در سایت دیوار به بیش 2 میلیارد و 200 میلیون تومان می‌رسد.

بی ام و X6

خرس بزرگ آلمان‌ها با این که در دسته خاصی از خودروها قرار می‌گیرد اما همچنان عنوان شاسی بلند را با خود حمل می‌کند. این خودرو را باید سریعترین شاسی بلند ایران بدانیم. با خرید بی ام و X6 شما صاحب یک خودرو با موتور 4.4  لیتری V8 می‌شوید که از لحاظ قدرت خروجی به همراه شتاب 5.4 ثانیه‌ای از همه اعضای این لیست عملکرد بهتری دارد. فروش بی ام و X6 از سال 2010 در ایران آغاز شد و به محبوبیت بالایی نیز دست یافت. قیمت بی ام و X6 دست دوم در حال حاضر بین بین 2 میلیارد تا 2 میلیارد 100 میلیون تومان است.

بی ام و X4

یکی دیگر از اعضای خانواده X در ایران که برخلاف شاسیبلندهای آفرودی و بزرگ خانواده توانسته است به عنوان آخرید شاسیبلند 2 میلیاردی در لیست ما قرار بگیرد. زمانی که فروش بی ام و X4 در ایران شروع شد خیلی زود  به دلیل قیمت پایین‌تر از رقبا و موتور 2 لیتری که به آن اجازه حضور در ایران را می‌داد، به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد و خرید بی ام و X4 به یک انتخاب هوشمندانه برای ثروتمندان ایرانی تبدیل شده بود.  قیمت بی ام و X4 دست دوم و مدل 2017 در حال حاضر حدود 2 میلیارد تومان است که ما را مجاب کرده تا نام آن را در بین گران قیمت‌ترین شاسی بلندهای ایران قرار دهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار