کد خبر: ۷۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
امروز درحالی شاخص کل بورس با رشد و شاخص فرابورس با افت مواجه شد که فعالان بازار سرمایه فردا شاهد عرضه اولیه سه شرکت جدید خواهند بود.
بازار سهام در انتظار عرضه های امیدوارکننده
امروز درحالی شاخص کل بورس با رشد و شاخص فرابورس با افت مواجه شد که فعالان بازار سرمایه فردا شاهد عرضه اولیه سه شرکت جدید خواهند بود.

فردا بازار سرمایه با حجم شدید عرضه‌های اولیه مواجه خواهد بود، به طوری که یک شرکت جدید در بورس و دو شرکت جدید در فرابورس عرضه اولیه خواهند شد. این موضوع هرچند که شاید بتواند مقداری نقدینگی جدید به بازار بیاورد، اما در طرف مقابل باعث می‌شود که بسیاری از معامله‌گران برای شرکت در عرضه‌های اولیه مقداری از پرتفوی خود را عرضه کنند و حجم عرضه‌ها نسبتاً بالا رود.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۵۳۸ واحد رشد کرد و به رقم ۱۶۷ هزار و ۹۰۹ واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۸۴ واحد رشد رقم ۳۱ هزار و ۴۰۷ واحدی را تجربه کرد. شاخص آزاد شناور نیز با ۸۰۰ واحد افزایش تا رقم ۱۸۸ هزار و ۴۲۶ واحدی بالا رفت و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۳۴۱ و ۱۳۳۰ واحد رشد کردند.

امروز برای چندمین روز پیاپی فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران تاثیرگذارترین نمادها روی شاخص‌های بازار سرمایه بودند. ارزش معاملات این دو نماد مجموعاً به ۳۳ میلیارد تومان رسید.

همچنین سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین و پالایش نفت تهران هر کدام به ترتیب ۱۱۹ و ۵۵ واحد تأثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند.

اما در طرف مقابل پتروشیمی مبین، گروه مپنا، پتروشیمی پردیس و توسعه معادن و فلزات هر کدام به ترتیب ۴۶، ۳۹، ۲۶ و ۲۳ واحد در شاخص‌های بازار سرمایه تأثیر کاهشی داشتند.

در گروه فلزات اساسی امروز شاهد نوسان قیمت کمتر از دو درصد در بیشتر سهم‌ها بودیم. در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز به جز در سه نماد مابقی کمتر از دو درصد نوسان قیمت را شاهد بودند.

در گروه خودرو و ساخت قطعات بیشتر سهم‌ها با کاهش قیمت روبه‌رو شدند. در این گروه ارزش معاملات به ۲۵ میلیارد تومان رسید و حجم کل معاملات این گروه به ۲۰۳ میلیون سهم و اوراق مالی دست یافت.

اما بانک‌ها همچنان پیشتاز معاملات هستند و بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده‌اند به طوری که در این گروه ۵۰۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۹۵ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۶۵۰ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۷ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار به رقم ۱۵۰ هزار و ۷۲۵ رسید.

در فرابورس ایران نیز شاخص کل ۶.۱۷ واحد کاهش یافت و در تراز ۲۰۹۰ نشست. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۴۹۳ میلیارد تومان رسید که این عدد ناشی از دست به دست شدن بیش از ۶۴۲ میلیون سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار مجموعاً به عدد ۱۰۳ هزار و ۱۸۴ رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر: