کد خبر: ۷۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷
کاهش 12 تا 15 درجه ای دما در نیمه شمالی کشور در هفته آینده
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش 12 تا 15 درجه ای دما در نیمه شمالی ایران از روز یکشنبه خبر داد.
زمستان بازمی گردد!
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش 12 تا 15 درجه ای دما در نیمه شمالی ایران از روز یکشنبه خبر داد.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه امروز (جمعه) غالب مناطق کشور به جز بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور تحت تأثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرد، گفت: از بعدازظهر از فعالیت این سامانه از سمت غرب کاسته می‌شود.

وی با بیان اینکه شنبه سامانه بارشی در شمال شرق فعال بوده و به تدریج از کشور خارج می‌شود، اظهار کرد: همچنین اواسط روز شنبه سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب وارد کشور خواهد شد. روز یکشنبه سامانه بارشی تمام کشور را فرا خواهد گرفت و در جنوب غرب و جنوب کشور از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بارش در نقاط مرتفع و سردسیر به شکل برف خواهد بود، تصریح کرد: جمعه نواحی غربی و مرکزی خلیج فارس مواج است.

به گفته وظیفه طی روزهای آینده نوسانات محسوسی در نیمه شمالی رخ خواهد داد، به طوریکه جمعه کاهش دمای ۵ تا ۸ درجه‌ای، یکشنبه افزایش دمای ۶ تا ١٠ درجه‌ای و بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه کاهش ۱۲ تا ۱۵ درجه‌ای برای نوار شمال کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: هوای تهران امروز ابری تا نیمه ابری همراه با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید و با بیشینه دمای ۱۴ و کمینه دمای ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود. هوای تهران برای فردا نیز صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار