کد خبر: ۷۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
۵۰ درصد پیازهای وارداتی سنبل گل نداد
اکبر شاهرخی، رئیس اتحادیه گل و گیاه تهران درباره افزایش قیمت سنبل در بازار گفت: قیمت گل سنبل امسال به ۳۵ هزار تومان رسیده است، در حالیکه سال گذشته با قیمت ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسید.
قیمت گل سنبل 3 برابر شد
رئیس اتحادیه گل و گیاه تهران از افزایش قیمت گل سنبل به مبلغ ۳۵ هزار تومان خبر داد.

اکبر شاهرخی، رئیس اتحادیه گل و گیاه تهران درباره افزایش قیمت سنبل در بازار گفت: قیمت گل سنبل امسال به ۳۵ هزار تومان رسیده است، در حالیکه سال گذشته با قیمت ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسید.

وی در ادامه از علت افزایش قیمت گل سنبل در بازار گفت: متاسفانه امسال، قیمت گل سنبل به‌دلیل نوسانات قیمت پیاز از ۲ هزار تومان به ۹ هزار تومان افزایش داشته است.


بیشتر بخوانید: کاهش ۴۰ درصدی قیمت گل در بازار/رکود بر بازار گل حاکم است 


شاهرخی با اشاره به کمبود گل سنبل در بازار گفت: هم اکنون بسیاری از پیازهای گل سنبل در گمرک مانده و قرار است کارشناسانی از هلند وارد کشور شوند و نظارتی بر این پیاز‌ها داشته باشند، چرا که بسیاری از این پیاز‌ها خراب بودند و حتی ۵۰ درصد از آنها گل ندادند و این امر موجب ضرر دیدن تولیدکنندگان شده است.

به گفته رئیس اتحادیه گل و گیاه تهران، هم اکنون  گل سنبل در بازار موجود نیست و حتی قابل فروشم هم نیست.

شاهرخی با بیان اینکه قیمت گل از روز مادر تا به امروز ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان شده است، تصریح کرد: قیمت گل میخک از ۱۵ تا ۲۰ هزار، شقایق ۱۵ هزار، گل داودی ۱۵ تا ۲۰ هزار، شب بو شاخه‌ای ۷ تا ۸ هزار، ارکیده بر حسب تعداد گل شاخه‌ای ۵۰ هزار تومان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار