کد خبر: ۷۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
براساس اقدامات تیم تجارت‌نو درمناطق سیل‌زده حاصل شد؛
آغاز سال ۹۸ برای کل کشور با حادثه غم انگیز وقوع سیل در خطه مهمان نواز شمال مصادف شد، هم وطنان گلستانی و مازندرانی درخشم باران نظاره‌گر از دست دادن خانه و کاشانه خود که برای بهار مهیا کرده بودند، شدندکه به مرور با گسترده‌تر شدن دامنه سیل روزهای بهاری مردمان بیشتری از جغرافیای ایران تلخ شد.
پس از این حادثه ناگوار درنخستین روز فروردین، به دلیل اهمیت موضوع به دستور نیما نوراللهی مدیرعامل بیمه تجارت‌نو، معاون مدیرعامل و هئیت همراه درمنطقه سیل زده استان گلستان مستقرشدندکه دربدو ورود با همراهی مدیرکل کمیته امدادامام خمینی (ره) این استان، ضمن بررسی شرایط و خسارت واردآمده به مددجویان تحت پوشش، با تعدادی از آسیب دیدگان حادثه نیز گفت وگو کردند.
ابوطالب قره چماقلو معاون توسعه بازارو شبکه فروش که هدایت تیم اعزامی را برعهده داشت با اشاره به اینکه مسدود بودن راههای ارتباطی موجب شد بازدید از این مناطق به ناچار با تاخیر دو روزه صورت گیرد، افزود: این دیدارکه برای مددجویان به خاطر ایام تعطیل نوروز غیر منتظره بود، موجب دلگرمی آنها شده و طبق گفته هایشان این اقدام تحقق مفهوم چتر حمایتی تجارت‌نو به معنای واقعی بود.
به دلیل تاکید مدیرعامل تجارت‌نو مبنی برارزیابی و پرداخت خسارت در کوتاهترین زمان ممکن ، ازروزدوم فروردین کارشناسان ارزیاب خسارت این مجموعه با حضور درمحل کارتشکیل و تکمیل پرونده خسارت‌های اعلامی از سوی کمیته امداد را آغازکردند.
قره چماقلو که با تیم همراه درمنطقه مستقر شده بود شرایط حادثه دیدگان را در روزهایی که برای ایرانی‌ها ایام جشن و شادی است، سخت و تاسف برانگیز ترسیم کرده و گفت: برخی از خسارت های حادث شده هرچند مشمول پرداخت از سوی بیمه نمی شود اما از آنجا که اراده تجارت‌نو بر همیاری است با نظرمدیر عامل فراتر ازحوزه دربرگیری خسارت، کمک هایی به هم وطنان آسیب دیده خواهدشد.
  معاون توسعه بازارو شبکه فروش نگاه مدیران تجارت‌نو به خانواده کمیته امداد را نگاه حمایتی توصیف کرده و افزود: با توجه به شرایط خاص برخی آسیب دیدگان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان ضمن قدردانی از حضور مدیران ارشد تجارت‌نو، درخواست پرداخت به موقع مبلغ خسارت ها را دارندکه لازم به ذکر است، بنابراقدامات به عمل آمده خسارت‌های برآوردشده پس ازتایید نهایی، سریعتر از زمان موردانتظار آنها پرداخت خواهدشد.
 وی برای دادن اطمینان بیشتر به مدد جویان خبر از آن داد که درایام تعطیل نوروزمدیران ارشد این مجموعه جهت نظارت بر فرایند ارزیابی خسارت در منطقه حضور خواهند داشت، همچنین درنتیجه هماهنگی های به عمل آمده با ستاد بحران شهرستان های سیل زده ذی‌ربط، این آمادگی وجود دارد که تمامی خسارت های مرتبط با کمیته امداد امام خمینی (ره) به سرعت پوشش داده شود.
  معاون توسعه بازارو شبکه فروش تاکیدداشت: محوراصلی فعالیت تجارت‌نو خدمت رسانی به همه بیمه‌گذاران به خصوص مددجویان کمیته امداد است، از این رو به مسئولان ارشد این مجموعه قول داده شدکه فراتر از موارد مورد توافق در قراردادهای فی مابین، تا سروسامان گرفتن زندگی آسیب دیدگان درکنارشان خواهیم ماند.
روزهای تعطیل عید مانع از آن نشد که مدیران تجارت‌نو تنها به یک بازدید بسنده کنند و تمام ، هدف این بودکه با سرعت بخشیدن به روند ارزیابی خسارت، خسارت های مالی مشمول پوشش بیمه در اسرع وقت پرداخت شود برای همین جلسات متعددی با مسئول شرکت ارزیاب شرق و مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران برگزارشد.
روزشمار اقدامات شعبه ساری
وسعت حادثه دراستان مازندران می طلبید که همچنان جلسات مداومی برای هماهنگی های هرچه بیشتر و ارائه گزارش کار تشکیل شود که به میزبانی شعبه ساری این مهم به شرح روز شمار زیرمحقق شد.
 ۲۹ اسفند۹۷؛ اعلام وضعیت فوق العاده به پرسنل شعبه ساری مبنی بر حضور در شعبه و ستاد بحران استان مازندران (متشکل از کمیته امداد و بیمه تجارت نو) ؛
۲ فروردین ۹۸؛ حضور مدیر امور شعب و نمایندگان در شعبه ساری ،جلسه با مسولان کمیته امداد در محل کمیته استان و بازدید از مناطق آسیب دیده شهر و روستاهای سیمرغ؛
۲ فروردین ۹۸؛ ارزیابی اولیه از نقاط آسیب دیده استان و هماهنگی با مدیران ستادی جهت اعزام کارشناسان ارزیاب؛
 ۳ فروردین ۹۸؛ حضور کارشناسان ارزیاب در شهرهای جویبار و سیمرغ و شروع ارزیابی؛
۴ فروردین ۹۸؛ تشکیل جلسه ستاد بحران در محل شعبه ساری با حضور معاون مدیر عامل ، مدیر امور شعب و نمایندگان ، رئیس شعبه ساری بیمه تجارت‌نو و مسئولان کمیته امداد استان ، ارائه گزارش‌های لازم در خصوص اقدامات انجام شده و در حال انجام؛
و اما تقدیر و تشکر مسئولان کمیته امداد از سرعت و پیگیری امور توسط بیمه تجارت‌نو و استقرار مدیران ارشد برای اتمام هرچه سریعترکار ارزیابی خسارت، پایان شیرینی برای این تلاش ها بود. 
نمره ۲۰ کمیته امداد به عملکرد تجارت‌نو
پنجم فروردین سفر رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به مناطق سیل زده شمال، این فرصت را ایجاد کرد تا به عنوان عالی ترین مقام این سازمان از نزدیک درجریان عملکرد بیمه تجارت نوقرارگیرد، دیداری که به تحسین اقدامات تیم مدیریتی این بیمه از سوی پرویز فتاح منتهی شد.
درجریان بازدید فتاح، معاون مدیرعامل بیمه تجارت‌نو از شناسایی و ارزیابی بیش از ۹۰ درصدخسارت‌هایی که مشمول پوشش این بیمه می‌شوند،خبرداد. قره‌چماقلو و هیئت همراه که ازنخستین روز وقوع حادثه درمناطق سیل زده حاضر و درآنجا مستقرشده بودند در این دیدار گزارش مبسوطی از فرایند بررسی شرایط و ارزیابی خسارت های به وجود آمده، ارائه کردند.
معاون مدیر عامل بیمه تجارت‌نو درخصوص شرح اقدامات انجام شده گفت: به جز منطقه آق‌قلا که سطح آب روند ارزیابی خسارت را مختل کرده است، درسایر مناطق سیل زده شمال کشور بیش از ۹۰ درصد خسارت‌ها شناسایی و ارزیابی شده که دراسرع وقت مبالغ مورد تایید به بیمه گذاران زیان دیده پرداخت خواهد شد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشورپس از استماع گزارش های ارائه شده، ضمن تشکر ازحضور به موقع، مستمر و پیگیری‌های تیم اعزامی تجارت‌نو، تامین پوشش بیمه ای برای مددجویان کمیته امداد را اقدامی مهم و به جا برشمرده و افزود: امروز به دنبال حوادث به وقوع پیوسته، بیمه در اولین فرصت به یاری مددجویان آمده ومسئولانه درصدد جبران خسارت آن هم درکوتاهترین زمان ممکن است، حقیقتا چنین رفتار ارزشمندی را باید ارج نهاد.
در ادامه این دیدارقره‌چماقلو جهت استفاده بهینه مددجویان از خسارت های دریافتی پیشنهاداتی را مطرح کردکه با استقبال فتاح از این راهکارها، برخی در دستورکار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرارگرفت.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در پایان بازدید خود از مناطق سیل زده، درحضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و مدیران کل کمیته امداد استان‌ها ازاحساس مسئولیت مدیران ارشد بیمه تجارت‌نو که تا حصول نتیجه نهایی درمنطقه مستقرشدند باردیگر قدردانی کرده و تعهد این مجموعه را موجب دلگرمی مددجویان حادثه دیده دانست.
تیم های ارزیابی خسارت بیمه تجارت‌نو ۶ فروردین، این مهم را در استان‌های مازنداران ،گلستان و خراسان شمالی به مراحل پایانی رساندند و معاون مدیر عامل و هئیت همراه پس از اتمام بازدید های میدانی از دو استان مازندران و گلستان جهت بررسی دوباره روند ارزیابی خسارت، دیدار با مددجویان حادثه دیده و ارائه خدمات بیشتر به هموطنان سیل زده باردیگرعازم خراسان شمالی شدند.
نام:
ایمیل:
* نظر: