کد خبر: ۷۳۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
از سامسونگ گلکسی نوت 9 تا آیفون ایکس اس
در این گزارش قصد داریم نگاهی داشته باشیم به بهترین، باکیفیت‌ترین مدل‌ گوشی‌های هوشمند که در سال ۱۳۹۷ معرفی شده‌اند.
بهترین گوشی‌هایی که سال ۹۷ رونمایی شدند + تصاویر
سال ۱۳۹۷ شمسی همزمان با بخش اعظمی از سال ۲۰۱۸ و بخش کوچکی از سال ۲۰۱۹ میلادی همراه بود که در آن شاهد معرفی تلفن‌های هوشمند بسیار خاص و ویژه‌ای بودیم، می‌توان گفت در سال گذشته صنعت تلفن هوشمند قدمی رو به جلو برداشت و شرکت‌های تولید کننده به دستآورد‌های بسیار ارزشمندی رسیدند.

شاید معرفی مدل‌های بالارده و پرچمدار قدرتمند به همراه میان‌رده‌های باکیفیت و ارزان قیمت امری طبیعی به نظر برسد، اما تولید مدل‌های 5G نسل جدیدی از تجربه کار با اینترنت را به کاربران خواهد داد و معرفی مدل‌های تاشو نیز اتفاقی تاریخی در حوزه تلفن همراه به شمار می‌آید.

در سال گذشته همچنین شاهد افزایش تعداد دوربین‌های به کار رفته در تلفن‌های هوشمند بودیم تا کیفیت دوربین‌ها نیز به طرز چشمگیری بهبود پیدا کند و کاربران بتوانند با تلفن‌های هوشمند خود تصاویری شگفت انگیز ثبت کنند. طی دو گزارش قصد داریم به بهترین تلفن‌های هوشمند معرفی شده در سال ۱۳۹۷ بپردازیم، تلفن‌هایی که در دسته بندی خود توانستند با کیفیت بالا، داشتن خلاقیت و قیمت مناسب، نظر کاربران و کارشناسان را به خود جلب کنند و به عنوان بهترین‌های سال شناخته شوند. در ادامه با بخش اول این گزارش همراه ما باشید.

بهترین مدل‌های بالارده

بهترین گوشی‌های هوشمندی که در سال ۹۷ رونمایی شدند +تصاویر

سامسونگ گلکسی نوت ۹

اولین مدل بالارده‌ای که به عنوان یکی از بهترین‌های سال گذشته شناخته می‌شود، سامسونگ گلکسی نوت ۹ است. این مدل به صفحه عریض و با کیفیت ۶.۴ اینچی سوپر آمولد مجهز شده که به‌ همراه قلم مخصوص سامسونگ کاربرد‌های فراوانی دارد. در واقع یکی از دلایل برتری این مدل نسبت به دیگر بالارده‌های بازار وجود همین قلم S pen است که قابلیت‌های بسیاری دارد، اما در وهله اول قابلیت نوشتن ساده و روان بر روی تلفن هوشمند مورد توجه قرار می‌گیرد، به نوعی سامسونگ سری گلکسی نوت را دقیقا به همین دلیل تولید کرده تا به خریداران قابلیت نوشتن و طراحی با تلفن هوشمند خود را بدهد. این مدل علاوه بر قلم S pen به پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵، دوربین اصلی دوگانه با سنسور‌های ۱۲ مگاپیکسلی با دو نسخه ۶ و ۸ گیگابایت حافظه رم مجهز شده و همه نیاز‌های کاربران را برطرف می‌سازد.

بهترین گوشی‌های هوشمندی که در سال ۹۷ رونمایی شدند +تصاویر

اپل آیفون XS Max

اگر به دنبال یک گوشی بزرگ و قدرتمند می‌گردید و قیمت نیز اهمیتی برای شما ندارد، آیفون XS Max یک انتخاب عالی خواهد بود. یکی از ویژگی‌های برتر محصولات اپل، بهره‌ بردن از پردازنده و سیستم‌ عامل با قدرت و اختصاصی این شرکت است که موجب یکپارچگی، سرعت بالا و در نهایت تجربه کاربری بی‌نظیر در مدل‌های آیفون می‌شود. آیفون‌های اپل ضعف‌های اندروید را ندارند و همین ویژگی شاید مهم‌ترین عامل فروش این مدل‌ها می‌شود. البته آیفون XS Max علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده به یک نمایشگر ۶.۵ اینچی بزرگ و باکیفیت نیز تجهیز شده که قابلیت‌هایی مانند لمس سه‌بعدی و دالبی ویژن را در خود جای داده است. همچنین دوربین اصلی دوگانه با سنسور‌های ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی با سنسور ۷ مگاپیکسل، از نظر کیفیت عکاسی نیز آیفون XS Max را در رده بالایی قرار می‌دهند.

بهترین گوشی‌های هوشمندی که در سال ۹۷ رونمایی شدند +تصاویر

هوآوی میت ۲۰ پرو

از یک تلفن هوشمند چه انتظاراتی دارید؟ نمایشگر با کیفیت؟ مشخصات فنی قدرتمند؟ دوربین عالی؟ عمر باتری بالا؟ قیمت رقابتی؟ همه این موارد در مدل بالارده هوآوی جمع شده است، در واقع این مدل یک بسته کامل از تمام ویژگی‌های مثبت یک تلفن هوشمند به شمار می‌آید. میت ۲۰ پرو یکی از به‌صرفه‌ترین مدل‌های بازار محسوب می‌شود که تنها با ۶۴۰ یورو بهترین امکانات موجود را به خریدار می‌دهد. این مدل به پردازنده ۷ نانومتری Kirin 980 مجهز شده و در دو نسخه حافظه رم ۴ و ۶ گیگابایتی قابل دسترسی است.

دوربین سه‌گانه میت ۲۰ پرو با سنسور‌های ۴۰، ۲۰ و ۸ مگاپیکسلی یکی از با کیفیت‌ترین دوربین‌های تلفن‌های هوشمند موجود در بازار شناخته می‌شود و دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی نیز عملکرد مطلوبی دارد. همچنین باتری ۴ هزار میلی‌آمپری این مدل نیز کیفیت بالایی دارد و شارژ سریع ۲۲.۵ واتی موجب رضایت خریداران شده است.

بهترین گوشی‌های هوشمندی که در سال ۹۷ رونمایی شدند +تصاویر

شیائومی می‌میکس ۳ نسخه 5G

شاید با دیدن نام شیائومی می‌میکس ۳ کمی متعجب شوید، اما حتی اگر این مدل از بهترین بالارده‌های بازار نباشد قطعا یکی از جذاب‌ترین آن‌ها است. می‌میکس ۳ نسخه 5G در روز‌های پایانی سال ۹۷ و در کنفرانس شیائومی نمایشگاه MWC 2019 معرفی شد. این مدل نسخه بهبود یافته می‌میکس ۳ محسوب می‌شود که به فناوری 5G مجهز شده است.

این مدل از نمایشگر ۶.۳۹ اینچی و یکپارچه سوپر آمولد بهره می‌برد که به صورت کشویی پایین می‌آید و دوربین سلفی در زیر لایه کشویی نمایشگر قرار گرفته است. می‌میکس ۳، 5G به پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ و ۶ گیگابایت حافظه رم مجهز شده که در دیگر مدل‌های بالارده نیز دیده می‌شود. همچنین دوربین اصلی دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی به همراه دوربین سلفی دوگانه با سنسور‌های ۲۴ و ۲ مگاپیکسلی از دیگر ویژگی‌های برتر این مدل محسوب می‌شود. علاوه بر موارد بالا قیمت بسیار مناسب ۶۰۰ یورو قطعا در فروش این مدل تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. شیائومی می‌میکس ۳، 5G در حال حاضر به بازار عرضه نشده است.

بهترین مدل‌های پرچمدار

بهترین گوشی‌های هوشمندی که در سال ۹۷ رونمایی شدند +تصاویر

اپل آیفون XS

پرچمدار اصلی اپل در سال ۲۰۱۸ در ماه سپتامبر به بازار آمد و از مدل‌های اندازه متوسط بازار به حساب می‌آید. در حالی که نمایشگر‌های مدل‌های پرچمدار و میان‌رده جدید معمولا بالای ۶ اینچ طراحی شده، آیفون XS با صفحه نمایش ۵.۸ اینچی به راحتی در دست قرار می‌گیرد و مشکلات گوشی‌های بزرگ را ندارد، همچنین نمایشگر این مدل به تمامی ویژگی‌های ذکر شده برای صفحه نمایش آیفون XS Max مجهز شده است. پردازنده ۷ نانومتری A12 Bionic به همراه ۴ گیگابایت حافظه رم و سیستم‌عامل iOS12 از دیگر ویژگی‌های این مدل به شمار می‌آید. یکی از ویژگی‌های سری پرچمدار اپل، امنیت بالا است، این مدل از Face ID و لمس سه‌بعدی هوشمند نیز بهره می‌برد و از شارژ وایرلس و سریع نیز پشتیبانی می‌کند.

بهترین گوشی‌های هوشمندی که در سال ۹۷ رونمایی شدند +تصاویر

سامسونگ گلکسی S10

گلکسی S10 را می‌توان به عنوان یکی از پرحاشیه‌ترین مدل‌های معرفی شده در سال گذشته نام برد. سامسونگ به دلیل جشن ۱۰ سالگی تولید سری گلکسی S برنامه‌های ویژه‌ای برای معرفی این مدل در نظر گرفته بود که از چندین ماه قبل از رونمایی این مدل، اخبار آن به گوش می‌رسید. در نهایت گلکسی S10 در بیستم فوریه معرفی شد و همه با این مدل پرحاشیه آشنا شدند.

گلکسی S10 از نمایشگر ۶.۱ اینچی داینامیک آمولد بهره‌ می‌برد که حسگر اثر انگشت فراصوت در زیر آن تعبیه شده است. همچنین پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵، حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه اصلی ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایتی از دیگر ویژگی‌های این مدل به شمار می‌آید. دوربین اصلی سه‌گانه با دو سنسور ۱۲ و یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی به همراه دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی، نیاز کاربران در بخش تصویربرداری را برآورده می‌کند و پشتیبانی از شارژ سریع وایرلس ۱۵ واتی نیز از دیگر قابلیت‌های این مدل است.

بهترین گوشی‌های هوشمندی که در سال ۹۷ رونمایی شدند +تصاویر

وان‌پلاس 6T

وان‌پلاس 6T به واسطه قیمت ارزانی که دارد یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین پرچمداران بازار لقب گرفته که حتی از نظر قیمتی می‌تواند در بخش مدل‌های میان‌رده قرار بگیرد. پرچمدار وان‌پلاس به نمایشگر ۶.۴ اینچی اوپتیک آمولد مجهز شده، این نمایشگر حسگر اثر انگشت نوری وان‌پلاس را در زیر خود جای داده که سرعت و دقت آن رضایت خریداران را جلب کرده و در حال حاضر یکی از بهتری اسکنر‌های اثر انگشت بازار به شمار می‌آید.

پرچمدار وان‌پلاس به پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ به همراه حافظه رم در دو نسخه ۶ و ۸ گیگابایتی مجهز شده که تمامی نیاز‌های کاربران را برآورده می‌کند. دوربین دوگانه اصلی ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی به همراه دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی که در بریدگی بالا نمایشگر این مدل جای گرفته از دیگر ویژگی‌های وان‌پلاس 6T محسوب می‌شوند. این مدل با تمام ویژگی‌های ذکر شده تنها ۵۵۰ یورو قیمت دارد.

بهترین گوشی‌های هوشمندی که در سال ۹۷ رونمایی شدند +تصاویر

نوکیا 9 PureView

پرچمدار جدید نوکیا نیز از مدل‌هایی به شمار می‌آید که در کنفرانس جهانی موبایل معرفی شد، این مدل شاید از نظر سخت افزاری بسیار قدرتمند نباشد، اما کیفیت تصویربرداری با تلفن‌های هوشمند را دچار تحول خواهد کرد. این مدل اولین گوشی هوشمند در جهان محسوب می‌شود که از دوربین اصلی با ۵ سنسور بهره‌می‌برد.

۵ سنسور ۱۲ مگاپیکسلی این مدل، کیفیت چشمگیری دارد و تصاویر بسیار با کیفیتی ثبت می‌کند. این دوربین‌ها از دو سنسور رنگی و سه سنسور سیاه و سفید تشکیل شده که جزئیات تصویر را با دقت ذخیره می‌کند و کیفیت نهایی را افزایش می‌دهد. نوکیا در کنار ۵ سنسور اصلی، نرم‌افزار‌ها و ویژگی‌های مخصوصی برای بخش دوربین این مدل در نظر گرفته است. این مدل به پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵، حافظه رم ۶ گیگابایت، حافظه اصلی ۱۲۸ گیگابایت، دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و شارژ وایرلس سریع ۱۰ واتی نیز بهره می‌برد.

برترین مدل‌های میان‌رده بازار

بهترین گوشی‌های هوشمندی که در سال ۹۷ رونمایی شدند +تصاویر

سامسونگ A90

در سال گذشته قبل از آن که نوکیا از اولین گوشی ۵ دوربینه تولید شده رونمایی کند، سامسونگ در سری میان‌رده خود اولین گوشی هوشمند جهان با ۴ دوربین اصلی را معرفی کرد. این مدل علی‌رغم قرار گرفتن در دسته گوشی‌های میان‌رده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و ویژگی‌های قابل قبولی دارد. سامسونگ در این مدل از پردازنده اسنپدراگون ۶۶۰ استفاده کرده و مانند مدل‌های پرچمدار، دو نسخه حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایت برای این مدل در نظر گرفته است. نمایشگر بزرگ و با کیفیت ۶.۳ اینچی سوپر امولد نیز از دیگر مشخصات سامسونگ A۹۰ است که بیشتر در مدل‌های پرچمدار دیده می‌شد. اما مهم‌ترین ویژگی این مدل دوربین اصلی با چهار سنسور ۲۴، ۸، ۱۰ و ۵ مگاپیکسلی است که کیفیت بسیار بالایی دارد و حتی از برخی از پرچمداران بازار عملکرد بهتری دارد. دوربین سلفی نیز با سنسور ۲۴ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

بهترین گوشی‌های هوشمندی که در سال ۹۷ رونمایی شدند +تصاویر

لنوو Z5 Pro GT

لنوو Z5 Pro GT درواقع یکی از مدل‌های بالارده شرکت لنو محسوب می‌شود، اما به واسطه قیمت ارزان این گوشی، در دسته مدل‌های میان‌رده بازار قرار می‌گیرد. لنوو Z5 Pro GT مانند شیائومی می‌میکس ۳ از نمایشگر کشویی سوپر امولد با ۶.۴ اینچ پهنا بهره‌می‌برد. لنوو در این مدل از پردازنده بالارده اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده می‌کند که به همراه ۸ و ۱۲ گیگابایت حافظه رم پاسخ‌گوی تمامی نیاز‌های کاربران است و مشخصاتی در حد و اندازه‌های پرچمداران گران قیمت بازار دارد. این مدل به دوربین اصلی دوگانه با سنسور‌های ۱۶ و ۲۴ مگاپیکسل و دوربین سلفی دوگانه با سنسور‌های ۱۶ و ۸ مگاپیکسل مجهز شده و از شارژ سریع ۱۸ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. لنوو Z5 Pro GT با تمامی امکانات اعلام شده تنها ۴۰۰ یورو قیمت دارد که نسبت به دیگر مدل‌ها بسیار مقرون به صرفه و ارزان است.

بهترین گوشی‌های هوشمندی که در سال ۹۷ رونمایی شدند +تصاویر

هوآوی آنر ۱۰

شرکت هوآوی در چند سال اخیر بهترین میان‌رده‌های بازار را تولید کرده و در سال گذشته نیز مدل‌های میان‌رده بسیار خوبی از طرف این شرک به بازار عرضه شد، اما آنر ۱۰ به واسطه امکانات عالی و قیمت ارزان یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار شناخته شده و بازخودر بسیار خوبی از خریداران دریافت کرد. این مدل به نمایشگر ۵.۸ اینچی IPS LCD مجهز شده که در قسمت بالایی یک بریدگی برای دوربین سلفی با سنسور ۲۴ مگاپیکسلی و اسپیکر دارد. هوآوی برای مدل آنر ۱۰ از پردازنده تولید خود به نام Kirin 970استفاده کرده و سه نسخه حافظه رم با ظرفیت‌های ۴، ۶ و ۸ گیگابایت برای این مدل در نظر گرفته است. دوربین اصلی دوگانه با سنسور‌های ۱۶ و ۲۴ مگاپیکسل به همراه باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپری از دیگر ویژگی‌های این مدل محسوب می‌شوند.

بهترین گوشی‌های هوشمندی که در سال ۹۷ رونمایی شدند +تصاویر

شیائومی Mi 9 SE

در روز‌های پایانی سال ۹۷ شیائومی از مدل پرچمدار خود به نام Mi 9 و یک نسخه ارزان‌تر به نام Mi 9 SE رونمایی کرد. مدل Mi 9 SE مشخصات یک میان‌رده با کیفیت را دارد که از قیمت مناسبی نیز بهره می‌برد. شیائومی در این مدل از صفحه نمایش سوپر آمولد ۵.۹ اینچی به همراه پردازنده اسنپدراگون ۷۱۲ و تراشه گرافیکی Adreno 616 استفاده کرده است. این مدل از ۶ گیگابایت حافظه رم و دو نسخه حافظه اصلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی نیز بهره‌می‌برد. شیائومی Mi 9 SE به دوربین سه‌گانه اصلی با سنسور‌های ۴۸، ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی تجهیز شده است. شیائومی برای این مدل ۳۰۰ یورو قیمت تعیین کرده که با توجه به امکانات اعلام شده، بسیار مناسب است.

قسمت اول این گزارش به اتمام رسید، در بخش بعدی به بهترین مدل‌های پایین‌رده، تاشو و گیمینگ خواهیم پرداخت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار