کد خبر: ۷۳۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
کری‌خوانی برانکو و شفر زیر سایه مهاجم نیجریایی
منشا می‌تواند جدیدترین مرد تاریخی دربی تهران باشد. او پس از سال ها به نخستین انتقال مستقیم میان سرخابی‌ها نام گرفته و حالا در میان انبوهی از مصاحبه‌ها باید برای استقلال گلزی کند، آن هم جلوی پرسپولیس.
رمز عملیات دربی 89 پرسپولیس و استقلال: گادوین منشا!
گادوین منشا، این مهم ترین نام دربی 89 است. خیلی ها می گویند حضور او در پیراهن استقلال یک مسئله حرفه ای و طبیعی است. اما دربی ها، طبیعی نیستند. هواداران پرسپولیس از همین الان خودشان را برای استقبال از مهاجم جدید استقلال آماده کرده اند. آن سوی آزادی هم منتظر است تا منشا به پرسپولیس گل بزند تا پرچم های آبی اش را به آسمان پرتاب کند. اما بخش مهمی از انتظار برای تماشای منشا در پیراهن دربی استقلال، ناشی از حواشی او پیش از این مسابقه بزرگ است. مهاجم نیجریایی حالا باید خیلی چیزها را ثابت کند.

شاید همه چیز از همان انتقال او به استقلال آغاز شده باشد اما نقطه اوج ماجرا در یک هفته اخیر بوده است. شایعه ای در شهر پیچید که برانکو به خاطر سیگار کشیدن های منشا او را از پرسپولیس بیرون کرده است. شاید دلیل مطرح شدن این شایعه، اشاره منشا به خرج کردن هایش برای فسخ قراردادش با پرسپولیس بوده باشد. پس از حرف های گادوین، پرسپولیسی ها بیانه رک و راستی را درباره او منتشر کردند: «متن توافق فسخ قرارداد بین دو طرف بعد از بازی روز شنبه  منتشر خواهد شد. هرچند به نظر می‌رسد، این اظهارات غیر فنی، با هدف قرار گرفتن هواداران و باشگاه صورت می‌گیرد که البته این اتفاق با درایت هواداران روی نخواهد داد. این مهاجم به قدری افت کرده بود که برانکو ایوانکوویچ اعلام داشت در صورت ادامه حضور در پرسپولیس نمی‌تواند با تیم اصلی تمرین کند و باید  تمرینات خود را در تیم‌های پایه دنبال نماید. از این رو باشگاه با توجه به شرایط موجود، موضوع فسخ قرارداد را در دستور کار قرار داد. متاسفانه کیفیت این بازیکن در حدی نبود که باشگاهی برای جذب وی با باشگاه پرسپولیس وارد مذاکره شود و در نهایت او طی توافقی که صورت گرفت، بازیکن آزاد شد.»

این بیانیه تند که شاید ردپایی از تفکرات برانکو هم در آن دیده می شد، باعث شد سرمربی استقلالی ها از مهاجم تازه واردش دفاع کند. انگار شفر دوست نداشت برانکو و پرسپولیس به اظهارنظر درباره بازیکن جدید استقلال ادامه دهند. بنابراین در کنفرانس خبری امروز از منشا گفت: «او برای این بازی انگیزه زیادی دارد. هواداران استقلال او را دوست دارند و این بازیکن در میان هواداران ما محبوب هم است. من فکر نمی‌کنم منشا در بازی فردا عصبی باشد و این نکته را باید بگویم که من با سنگربان پرسپولیس در اردوی تیم ملی امید کنار هم نشستیم و با هم صحبت کردیم و او به من گفت منشا بازیکن بسیار خوبی است.» اما این تنها بخشی از طعنه های شفر به پرسپولیس بود. سرمربی استقلال در ادامه گفت: «امیدوارم در سال جدید شرایط فرق کند و ما هم زمین خوب و امکانات خوب داشته باشیم. درست مثل پرسپولیس چون برای موفقیت باید شرایط فراهم باشد. استقلال فردا با قلب خودش بازی می‌کند.»

رمز عملیات دربی 89 پرسپولیس و استقلال: گادوین منشا!

اما پس از او، نوبت برانکو شد که سراغ منشا برود: «من در مورد منشا قبلا حرف زدم. او الان بازیکن استقلال است و به خاطر یکسال و نیم حضورش در پرسپولیس از او تشکر کردم. اما بیانیه‌ای که صادر شده از طرف باشگاه بود.» در بخشی از کنفرانس خبری امروز پرسپولیسی ها، پندار خمارلو هم به منشا اشاره کرد. برانکو در ادامه تلاش کرد تا در نقطه مقابل شفر قرار بگیرد: «دلایل زیادی داریم که از داوری گله داشته باشیم، اما من گفتم که برای من مهم نیست که چه کسی داور است، مطمئنا داور، محترمانه داوری خواهد کرد و حداقل این انتظار را داریم. داور هم می‌تواند اشتباه کند.» آن هم دقیقا وقتی شفر از داوری صحبت کرده بود. برانکو اما برخلاف شفر اشاره ای به تیم ملی امید هم نکرد. شاید دلیل اصلی آن این است که او بازیکنی در تیم ملی امید ندارد. 

این کری خوانی های سرمربی سرخابی ها، شاید ریشه در اختلافشان بر سر قضیه منشا باشد. برانکو می خواهد منشا را فراموش کند اما پرسپولیسی ها او را وسیله جنگ روانی با استقلال کرده اند، آن هم در آستانه دربی. سرمربی استقلال دلش نمی خواهد حواشی گذشته منشا در مسیر آینده اش تاثیرگذار باشد اما نمی تواند هم ساکت باشد. منشا حالا یک بحث جدید است میان کری خوانی های استقلال و پرسپولیس. چنین اتفاق کلیدی‌ای فقط برای مهدی هاشمی نسب رخ داده بود. شاید یک دهه قبل، احمد عابدزاده و حتی شاهرخ بیانی هم شرایط مشابهی داشته اند. منشا می تواند مثل بیانی یک صفحه تازه در کتاب دربی اضافه کند؛ گلزنی به رقیب جدیدی که تیم سابقش بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار