کد خبر: ۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
بورس اوراق بهادار تهران در اولین روز معاملاتی هفته به روند ریزشی خود ادامه داد و با افت 143 واحدی مواجه شد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ايسنا، بورس اوراق بهادار تهران که یک هفته سرتاسر منفی را سپری کرده بود، در اولین روز معاملاتی هفته به وضعیت نامناسب خود ادامه داد و با افت 143 واحدی مواجه شد.

بورس تهران در حالی این روزها ضعیف ترین عملکرد خود را تجربه می‌کند که کاهش چشمگیر بهای نفت در کنار افزایش قیمت سکه و دلار،این بازار را متاثر کرده و کاهش بهای نفت و مواد خام موجب شده است تا بازار سهام با فشار عرضه مواجه شود.

این در حالی است که انتظار معامله گران برای از سر‌گیری مذاکرات هسته‌ای و نیز بررسی لایحه بودجه در مجلس و ابهامات موجود در این لایحه وضعیت نامطلوبی را برای تالار شیشه ای ایجاد کرده و موجب کاهش تقاضا و افزایش زیان سهامداران شده است.

این عوامل موجب شد تا در معاملات امروز روند کاهشی قیمت سهام شرکتها ادامه داشته و شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، مخابرات، توسعه معادن و فلزات و ایران ترانسفو بیشترین تاثیر را در افت شاخص داشته و شرکتهای خدمات انفورماتیک و ایران خودرو تاثیرات محدودی در بورس تهران گذاشتند.

همچنین در بازار امروز سرمایه‌گذاری صنعت نفت، سایپا دیزل و گلوکوزان از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و فولاد خراسان، هلدینگ خلیج فارس و فولاد امیرکبیرکاشان بیشترین تقاضای فروش را از آن خود کردند.

در بازار امروز حجم معاملات به شدن کاهش یافت و تنها 302 میلیون سهم به ارزش 81 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه نیز به 311 هزار میلیاردتومان رسید.

برچسب ها: تجارت آنلاين ، بورس ، سهام
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار