کد خبر: ۷۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
مذاکرات پشت پرده برای انتخاب سرمربی آبی پوشان
مرد موسپید آلمانی درحالی سخت‌ترین روزها با استقلال را سپری می‌کند که پس از شکست برابر پرسپولیس و توقف برابر سایپا باید با الهلال مبارزه کند. دیداری که می‌تواند حکم بازی خداحافظی شفر باشد!
شفر از استقلال اخراج می شود؟
مهرماه سال ۹۶ و زمانی که علیرضا منصوریان نتوانست به رؤیای خودش و هواداران استقلال جامه عمل بپوشاند و یکی از ضعیف‌ترین نتایج استقلال در رقابت‌های لیگ برتر را کسب کرد، مسئولان باشگاه تصمیم گرفتند پس از ۱۵ سال مجدداً هدایت آبی‌های تهران را به یک خارجی بسپارند.

خداحافظی منصوریان از استقلال
علیرضا منصوریان که فصل قبل را به خوبی تمام کرده بود، امید داشت در هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر استقلال را به عنوان قهرمانی برساند اما در هفت هفته‌ای که از شروع لیگ جدید گذشته بود تیمش در انتهای جدول قرار داشت و صبر هواداران لبریز شد تا او ناچار شود بعد از بازی با ذوب آهن از مسئولیتش کنار برود.

انتخاب مرد موسپید آلمانی
پس از مذاکراتی که از سوی مسئولان باشگاه استقلال با گزینه‌های مختلف صورت گرفت بالاخره اعضای هیأت مدیره و کمیته فنی آبی پوشان تصمیم گرفتند «وینفرد شفر» آلمانی را به عنوان سرمربی تیم انتخاب کنند که روز ۱۰ مهر ۹۶ خبر حضور شفر روی نیمکت استقلال به طور رسمی اعلام شد.

عنوان سومی آبی‌ها
پیرمرد آلمانی که سابقه طولانی در فوتبال دارد پس از حضور در استقلال توانست به وضعیت تیم سروسامان دهد و آبی‌های تهران را در پایان فصل به عنوان سومی برساند. نتیجه‌ای که هر چند مورد انتظار هواداران نبود اما با توجه به شرایط ابتدای فصل می‌توان از آن به عنوان جایگاهی آبرومندانه یاد کرد.

شروع ناامیدکننده در لیگ هجدهم
با پیشرفتی که استقلال در لیگ هفدهم داشت و توانایی که شفر از خودش نشان داده بود، هواداران امیدوار بودند استقلال از همان ابتدای لیگ هجدهم مقتدرانه در صدر جدول قرار بگیرد و پس از چند سال این تیم را به عنوان مدعی شماره یک قهرمانی ببینند. اما اتفاقاتی که در فصل نقل و انتقالات رخ داد و جدایی چند بازیکن مثل امید ابراهیمی، تیام و… عملاً استقلال را خالی از مهره‌های تأثیرگذار کرد. به این اتفاق باید جذب چند بازیکن بی کیفیت از جمله نیومایر و گرو را هم اضافه کرد که محصول انتخاب شفر بود.

پایان نیم فصل با عنوان پنجمی
در این شرایط استقلال شروع ناامید کننده‌ای در نیم فصل اول هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر داشت و در پایان نیم فصل اول عنوانی بهتر از پنجمی کسب نکرد. با این حال مسئولان باشگاه از شفر حمایت کردند و شرایطی را فراهم کردند که او بتواند چند بازیکن را برای تقویت تیمش جذب کند.

امید آبی‌ها زنده شد
شروع نیم فصل دوم با اتفاقات خوب برای استقلال همراه بود و این تیم توانست به لطف درخشش «آیاندا پاتوسی»، «ایسما» و البته تا حدودی گادوین منشأ شرایط مطلوبی پیدا کند. این سه بازیکن بین دو نیم فصل به استقلال اضافه شدند و با هماهنگی که پیدا کردند توانستند استقلال را در پایان سال ۹۷ به عنوان یک مدعی جدی قهرمانی مطرح کنند.

پایان خوش سال ۹۷
استقلال سال ۹۷ را در شرایطی به پایان برد که به یک قدمی صدر جدول رسیده بود و در صورت پیروزی برابر پرسپولیس پس از چند سال صدرنشین لیگ برتر می‌شد و شروع رویایی را برای هوادارانش رقم می‌زد. آبی‌های تهران که با ۴۳ امتیاز در رده دوم قرار داشتند در صورت پیروزی برابر رقیب دیرینه می‌توانستند با یک امتیاز بالاتر از پرسپولیس در صدر جدول قرار بگیرند.

شکست در دربی و آغاز اتفاقات تلخ
دربی روز ۱۰ فروردین ماه اما نتوانست انتظارات به حق هواداران استقلال را برآورده کند. در حالی که پیش بینی‌های علاقمندان به فوتبال حکایت از برتری فنی استقلال برابر پرسپولیس داشت و بسیاری پیروزی آبی‌ها را محتمل می‌دانستند، این پرسپولیس بود که توانست یک بر صفر حریف خود را شکست دهد و فاصله اش را بیشتر کند. شکست در دربی اتفاقات ناخوشایندی برای استقلال و شفر به همراه داشت.

افشای پشت پرده استقلال
بعد از دربی مشخص شد مجموعه تحت مدیریت شفر هماهنگی‌های لازم را ندارد و پنالتی زنش را یک بازیکن مشخص می‌کند و داخل رختکن هم بازیکنانش با هم درگیر می‌شوند. اظهاراتی که سرمربی استقلال در نشست خبری بعد از بازی داشت موید این اتفاقات بود. خراب شدن پنالتی فرشید اسماعیلی که گفته شد با تشخیص رحمتی پشت توپ قرار گرفته است اوضاع آبی‌ها را پیچیده کرد.

جلسه فوق العاده هیأت مدیره
اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال پس از شکست در دربی جلسه فوق العاده ای تشکیل دادند تا به وضعیت این تیم سروسامان دهند. خروجی این جلسه برخورد انضباطی با چهار بازیکنی بود که در رختکن درگیر شده بودند. همچنین با تشخیص سرمربی استقلال فرشید باقری به دلایل انضباطی از این تیم کنار گذاشته شد. هیأت مدیره استقلال همچنین مقرر کرد که نشست بعدی با حضور شفر برگزار شود.

تساوی ناامیدکننده با سایپا
مسئولان باشگاه استقلال امیدوار بودند که این تیم پس از شکست در دربی بتواند برابر سایپا به برتری برسد و همچنان در کورس قهرمانی بماند. اما تساوی خانگی برابر تیم علی دایی و سقوط استقلال به رده چهارم اوضاع را بیش از گذشته برای آبی‌ها سخت کرد. بعد از این تساوی بود که اعضای هیأت مدیره باشگاه به فکر اتخاذ تصمیم دیگری افتادند.

حضور شفر در جلسه هیأت مدیره
وینفرد شفر عصر روز پنجشنبه در جلسه هیأت مدیره باشگاه استقلال حضور یافت و توضیحاتی در مورد دلایل نتایج دو دیدار اخیر این تیم ارائه کرد. با این حال بعید به نظر می‌رسد که توضیحات شفر توانسته باشد مسئولان باشگاه را متقاعد کند که با همین شرایط به کار ادامه دهند.

کلید خوردن تغییرات در کادر فنی
خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد پس از خارج شدن استقلال از کورس قهرمانی برخی مسئولان باشگاه به فکر ایجاد تغییرات در کادر فنی استقلال افتاده اند و گفتگوهایی را با چند گزینه برای جانشینی وینفرد شفر داشته اند. حتی به یکی از مربیان پیشین استقلال گفته اند آماده باشد تا در صورت نیاز روی نیمکت آبی‌ها بنشیند. با این حال بازی با الهلال را به شفر فرصت داده اند تا بتواند نتیجه قابل قبولی کسب کند و استقلال را به لیگ قهرمانان آسیا برگرداند.

سپاهان تیر خلاص؟
البته استقلال دیدار برابر سپاهان را هم در پیش دارد که می‌تواند یک بازی سخت و تأثیرگذار برای هر دو تیم باشد. با این حال بعید به نظر می‌رسد مسئولان باشگاه تا بازی با سپاهان را به شفر فرصت دهند اما گفته می‌شود اگر قرار باشد تغییراتی در کادر فنی استقلال صورت بگیرد، بعد از بازی با سپاهان خواهد بود.

خداحافظی یا ماندن شفر
باید دید پیرمرد موسپید آلمانی که فراز و فرود زیادی با استقلال داشته اما این تیم را به جایگاهی که هواداران خواسته اند نرسانده، همچنان با آبی‌های ایران به کارش ادامه خواهد داد یا در صورت شکست برابر الهلال با نیمکت آبی خداحافظی خواهد کرد. اتفاقی که برخی از اعضای هیأت مدیره پیش بینی آن را کرده اند و از بازی با الهلال به عنوان دیدار خداحافظی شفر یاد کرده اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار