کد خبر: ۷۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
ولي ملکي

سخنگوي کميسيون صنايع و معادن مجلس

يکي از وظايف دستگاه‌هاي نظارتي و به ويژه کميسيون صنايع و معادن تحقق شعار سال جاري است و کميسيون صنايع و معادن مجلس موظف است طرح‌هاي حمايت از توليد ملي را با جديت پيگيري کرده و به سرانجام برساند. در جلسات ستاد تسهيل و رفع موانع توليد –که در استان‌ها برگزار مي‌شود- مشکلات موجود در مسير توسعه و رونق توليد مانند تسهيلات بانکي گران قيمت، گمرک، واردات و.... بررسي شده و...راهکارهاي لازم براي رفع آن مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.رونق توليد در گرو احيا، بازسازي و به حداکثر رساندن ظرفيت توليد بنگاه‌هاي اقتصادي تعطيل و نيمه تعطيل، است چراکه اين واحدها از امکانات و زيرساخت‌هاي بسياري برخوردار هستند و براي ايجاد مجدد اين زيرساخت‌ها سرمايه‌اي هزينه نمي‌شود.رونق توليد با تامين تقاضا، وضعيت بازار را سامان مي‌دهد از سوي ديگر با تحقق اين مهم قيمت‌ها کنترل شده و توليد ناخالص ملي افزايش پيدا مي‌کند. همچنين معضل بيکاري که کشور در شرايط کنوني با آن دست و پنجه مي‌کند حل مي‌شود.در وضعيت نامناسب اقتصادي لازم است از تعطيلي خطوط توليدي جلوگيري و به بهبود امور کمک شود.

تا توليد نباشد تورم ، بيکاري و وضعيت نامناسب اقتصادي اصلاح نخواهد شد به همين دليل کميسيون صنايع مجلس برنامه ويژه‌اي براي بررسي راهکارهاي رونق توليد دارد

اگرچه حمايت از توليد ملي از ضرورت‌ها است اما اين حمايت منوط به کيفيت کالا است چراکه توليد کالاي غيراستاندارد و بي کيفيت هدر دادن مواداوليه نيروي کار، انرژي و ماشين آلات است.

منبع: خانه ملت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار