کد خبر: ۷۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸
یک مقام مسئول مطرح کرد؛
عظیمیان گفت: عرضه محصولات فولادی در بورس کالا باعث شده است تا بازاری منسجم، شفاف و سازمان یافته در حوزه بازارهای کالایی صورت گیرد.
نقش بی بدیل بورس کالا در توسعه صنعت فولاد کشورحمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در گفت و گو با خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به پیشرفت‌های حاصل شده در تولید و صادرات صنعت فولاد اشاره کرد و گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ظرفیت تولید فولاد کشور حدود ۶۰۰ هزار تن بود و ۴ میلیون تن نیز واردات انجام می‌شد، اما در حال حاضر ظرفیت نصب شده فولاد حدود ۳۵ میلیون تن و ظرفیت تولید به ۲۵ میلیون تن افزایش یافته است ضمن اینکه میزان صادرات انواع فولاد به بیش از ۸ میلیون تن رسیده است.
وی ادامه داد: عرضه محصولات فولادی در بورس کالا باعث شده است تا بازاری منسجم، شفاف، سازمان یافته و قانونمند برای کشف قیمت محصولات براساس تعامل و تقابل عرضه و تقاضا حذف واسطه گری و خرید و فروش مستقیم بین فروشنده و خریدار ایجاد شود که این موارد در حوزه بازار‌های کالایی، رضایت بخش است.
عظیمیان افزود: رشد بسیار خوبی که در صنعت فولاد طی سال‌های گذشته اتفاق افتاده به یمن تلاش دولت ها، متخصصان و مشاوران بوده به طوری که در حال حاضر ایران در رتبه دهم بزرگترین فولاد سازان جهان قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ادامه به نقش بورس کالا در توسعه صنعت فولاد اشاره کرد و توضیح داد: بورس کالا محلی مناسب برای کشف قیمت محصولات فولادی بر اساس عرضه و تقاضا، تعیین قیمت واقعی و جلوگیری از ایجاد رانت در بازار‌هاست به طوریکه بستر و سازوکار این بورس، نقش موثری در ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنایع مادر به ویژه صنایع فولادسازی داشته است.
وی تاکید کرد: عرضه محصولات در بورس کالا به طور همزمان منافع تولید کننده و مصرف کننده را تامین می‌کند؛ بورس کالا به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا آن‌ها بتوانند محصولات خود را با قیمت‌های شفاف، روشن و بدون حاشیه به فروش برسانند و در طرف مقابل نیز مصرف کنندگان به طور مستقیم و با حذف واسطه‌ها از معاملات، محصول مورد نیازشان را با قیمتی واقعی تامین می‌کنند.
عظیمیان تصریح کرد: سازوکار بورس کالا در این سال‌ها باعث شده است تا علاوه بر حذف واسطه ها، منابع مالی بیشتری در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد تا این منابع در جهت افزایش و توسعه خطوط تولید به کار گرفته شود.
مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه به چشم انداز صنعت فولاد اشاره کرد و گفت: اگر تنگنا‌ها و مشکلات این صنعت برطرف شود می‌توانیم شاهد توسعه صنعت فولاد که یکی از مزیت‌های مهم کشور است باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: