کد خبر: ۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
معاون وزیر کار اعلام کرد
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ايسنا، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نرخ مشارکت زنان در کشور را 12 درصد ذکر کرد و گفت: در تمام کشور‌های توسعه یافته نرخ مشارکت زنان بالاست.

حسن طایی در مراسم امضای تفاهمنامه سه جانبه میان وزارت کار، بنیاد ملی تعاون زنان و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: در تمام جوامع یکی از شاخصه‌های پیشرفت و توسعه اقتصادی و اجتماعی حضور زنان در بازار کار است و نرخ مشارکت زنان در تمام جوامع توسعه یافته بالاست.

وی حضور زنان در بازار کار را موجب افزایش سهم درآمد خانواده و جامعه دانست و افزود: این امر نرخ مشارکت زنان را به معنای کارایی اقتصادی بالا می‌برد و افزایش راندمان بهره‌وری را به دنبال دارد.

طایی تصریح کرد: در بازار کار دو نرخ از اهمیت بسزایی برخوردار است. یکی نرخ بیکاری و دیگری نرخ مشارکت و افزایش نرخ مشارکت و کاهش نرخ بیکاری به منزله‌ی حضور افراد در بازار کار جدید و نشان‌دهنده‌ی رشد و شکوفایی اقتصادی است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار با اشاره به اهداف امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری گفت: در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت کار و بسته حکمرانی در بازار کار که به دنبال افزایش ظرفیت همکاری میان بخش خصوصی و دولتی و نهادهای مدنی است به سراغ ان چی او ها و نهادهای مردمی رفتیم و با بنیاد ملی تعاون زنان در جهت استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی و مشارکت زنان به منظور توسعه و بهبود بازار کار و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور وارد همکاری شدیم.

وی در عین حال نرخ مشارکت زنان در ایران را 12 درصد ذکر کرد و گفت: به زودی این نرخ به 20 درصد می‌رسد و طی سال‌های 1395 تا 1400 بالاتر خواهد رفت.

به گفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نرخ بیکاری زنان در حال حاضر بیش از نرخ متعارف جامعه است و اگر نرخ بیکاری 10 درصد باشد بیکاری زنان 1.5 برابر نرخ متعارف بیکاری است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار