کد خبر: ۷۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳

حسین سلاح‌ورزی

 عضو هیات رئیسه اتاق ایران

 چرخ‌های اقتصاد و کسب‌وکار در ایران خوب و روان نمی‌چرخد. ... در این وضعیت بحرانی جامعه ایران بیش از هر چیز محتاج انسجام و آرامش است و البته دور ماندن شبهه افکنی و نفرت پراکنی که قاتل اتحاد و همدلی است.

 اما متأسفانه این‌طور به نظر می‌رسد که برخی مدیران دولتی حاضرند برای شانه خالی کردن از بار پاسخگویی به مردم در این شرایط سخت، با شبهه افکنی و داستان‌پردازی، مسئله‌ای را که ریشه در مشکلات و پیچیدگی‌های اساسی سیاست ورزی و سیاست‌گذاری دارد؛ به یافتن یک مقصر مفلوک و به دار کشیدن او فرو بکاهند. آخرین نمونه از این غبارآلود ساختن فضا گردوخاکی است که یکی از وزرای محترم برپا کرده و در جلسه بررسی و ساماندهی بازار که با حضور اعضای هیئت‌مدیره اتاق اصناف برگزار شده تأکید کرده است؛ کشور در جنگ اقتصادی است و هرکسی برای مقابله با گرانی همراهی نکند با دشمن همکاری کرده است و ادامه داده حضور اصناف در نظارت بر بازار باید جدی باشد؛ وی افزوده اینکه تکرار کنیم اکثر بازاری‌ها انسان‌های خوبی هستند، مشکلی را حل نمی‌کند و باید با متخلفین هرچقدر هم تعدادشان اندک باشد، برخورد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی اظهارنظرها که به‌زعم ایشان منجر به التهاب در بازار می‌شود، گفت: برخی از مسئولان اتحادیه‌ها موضع مسئولانه‌ای نمی‌گیرند و در مصاحبه‌ها وضعیت را برخلاف واقعیت جلوه می‌دهند. رضا رحمانی با بیان اینکه اتاق‌های اصناف باید محکم‌تر از قبل پای‌کار بیایند، افزود: باید کنترل عمده‌فروشی‌ها موردتوجه قرار گیرد و ساختار نظارت نیز در میان‌مدت از حالت سنتی به نوین تغییر یابد، درعین‌حال امروز نیاز داریم که نظارت را جدی‌تر از گذشته داشته باشیم. او تأکید کرد: فضاسازی‌ها نشان می‌دهد که جنگ روانی پیشاپیش جنگ اقتصادی حرکت می‌کند و برخی با فضاسازی بازار را به هم می‌ریزند.

... مدیران محترم دولت توجه داشته باشند که دادن آدرس غلط به مردم، گردوخاک در زمین بخش خصوصی و مقصر نشان دادن آنها در افکار عمومی خریدار چندانی ندارد. مردم این روزها که نرخ دلار افزایش می‌یابد بدون درنگ دولت را نشان می‌دهند و می‌گویند بازهم بودجه دولت کسری آورده است و می‌خواهد با افزایش قیمت دلار و سکه کسری بودجه خود را جبران کند. با اعصاب شهروندان نباید بازی کرد و راه سیاست‌گذاری را نباید به بیراهه‌های تهمت و جنگ روانی کشاند چراکه اساس سیاست ورزی و سیاست‌گذاری مسئولانه ایجاد امید و امنیت و آرامش است. فشار بر شهروندان و تولیدکنندگان و صادرکنندگان و انداختن توپ به زمین آنها؛ به شهادت تجربیات یک دهه گذشته راه‌هایی آزموده شده و صدالبته شکست‌خورده است که دردی را دوا نمی‌کند.

منبع: اتاق ایران

آخرین اخبار