به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، در راستای بهبود فعالیت های سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه، تسهیلات لازم برای پاسخگویی الکترونیک به پرسش ها، انتقادات، نظرات و پیشنهادات و اعلام اشکالات فراهم شده است.
براساس این گزارش، کاربران این سامانه نظارتی می توانند از طریق سیستم مشاوره الکترونیکی که در منوهای سامانه اختصاصی کاربران تعبیه شده است، با مسئولان و مدیران سیستم در ارتباط باشند.
گفتنی است بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه موسوم به سنهاب، «انجام تکالیف قانونی ساز برای تهیه سامانه جامع نظارتی، سهولت دسترسی به آمار و اطلاعات عملکردی شرکتهای بیمه بهمنظور اشراف اطلاعاتی به صنعت بیمه، امکان ارائه سرویسهای ارزشافزوده به بیمهگذاران، ارائه سرویسهای ارزشافزوده به شرکتهای بیمه، تمرکز اطلاعات مهم و اساسی صنعت بیمه در بیمه مرکزی، وظیفه تجمیع اطلاعات و فراهم آوردن امکان نظارت و هدایت شرکتهای بیمه و صنعت بیمه» را انجام می دهد.