به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از ایران اکونومیست؛ حامد جمالی در نشست مدیران روابط عمومی های دستگاه های دولتی و شرکت های بزرگ خصوصی که به همت انجمن متخصصان روابط عمومی ایران و شرکت آسانگار و به مناسبت گرامیداشت این هفته در هتل المپیک برگزار شد، اظهار داشت: روابط عمومی ها باید از ابزارهای تبلیغاتی به درستی و در جای مناسب استفاده کنند و بدانند که هر ابزار تبلیغاتی چه اثر و دوامی در ذهن مخاطب می تواند ایجاد کند.
مدیرعامل شرکت آسانگار گفت: در یکی از سایت های معتبر آمده است که در چهار سال گذشته بالغ بر ۱۳۰ تریلیون صفحه در گوگل وجود دارد و بیش از یک میلیارد صفحه در اینستاگرام فعال شده است که این آمار نشان می دهد حجم بالای تولید محتوا در فضای مجازی این امکان را نمی دهد که مخاطب مطلب موثق و مورد نیازش را به راحتی پیدا کند.
وی با اشاره به این که، تبلیغات در محیط شهری نیز باید حساب شده و مطابق با استاندارهای زیبایی شناسی باشد تا ذهن مخاطب را دچار آشفتگی نسازد و چهره شهر را زشت و کثیف نکند، گفت: تعبیره فضاهای تبلیغاتی در فضای مترو می تواند الگوی مناسبی برای انتقال پیام مطلوب و ماندگار باشد که باید از آن پیروی شود.
جمالی در تشریح ویژگی های اثرگذار در تبلیغات محیطی بویژه تبلیغات در فضاهای متنوع مترو اظهار داشت: مترو پر ازدحام ترین شهر زیر زمینی کشور با چهار میلیون سفر در یک روز، بستر بسیار مناسبی برای معرفی توانمندی های و اطلاع رسانی پیرامون سازمان ها و نهادها به شمار می رود.
وی با بیان این که، 37 درصد سفرها در استان های تهران و البرز از طریق مترو صورت می پذیرد افزود: 57 درصد مسافران مترو مرد و 43 درصد آن را زنان تشکیل می دهند که می توان با اتکای به آمار موجود به تولید محتوای مناسب برای مخاطبان پرداخت و از رسانه مترو با بهره گیری از خلاقیت ها و جاذبه های بصری به بهترین شکل استفاده کرد.
وی تاکید کرد: جایگاه و شان روابط عمومی ها در هر سازمان، نشانی از قدرت تعامل آن دستگاه با مردم دارد که باید بیش از گذشته به آن بها داد.