کد خبر: ۷۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت شهروند بیان کرد: در نظر داریم فروشگاه هایی را با سطح فروش زیر ۵۰۰ متر در محلات مختلف شهر تهران ایجاد کنیم تا مشتریان بتوانند خریدهای روزانه خود را از شعب کوچکتر شهروند در منطقه خود انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت شهروند بابک ابراهیمی معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت شهروند درباره طرح شهروند محله اظهار داشت: شرکت شهروند یک فروشگاه زنجیره ای است که در همان ابتدا با استانداردهای فروشگاه های بزرگ و بالای ۵۰۰ متر آغاز به کار کرد اما در راستای توسعه فروشگاه های خود و با توجه به رقبای دیگری که وارد بازار خرده فروشی شدند اگر بخواهیم بازار و مشتریان خودمان را حفظ کنیم نیاز است که تا حدی جزئی نگر شویم، بنابراین در همین راستا بحث شهروند محله مطرح شد.
بابک ابراهیمی در خصوص نحوه اجرای طرح شهروند محله بیان کرد: برای این طرح شش ماه مطالعه و بررسی لازم است که از اوایل خرداد این طرح انجام خواهد شد و به امید خدا در زمستان پیش‌رو عملیاتی خواهد شد، شهروند محله شعبات کوچک محلی هستند که قرار است تحت نشان شهروند فعالیت کنند. البته این طرح نیاز به بررسی ها و رعایت یک سری استانداردها دارد که در این مدل محصولات توسط فروشگاه های اصلی شهروند تامین می‌شود و مالکیت فروشگاه در اختیار مالکان فروشگاه قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: جانمایی بهینه شهروند محله‌ها نیز بسیار مهم است اگرچه به دلیل جمعیت زیاد شهر تهران شما می توانید در تمامی مناطق سوپر مارکت های کوچکی را مشاهده کنید و اگر این طرح در هر نقطه‌ای از شهر تهران آغاز به کار کند بسیار موفق خواهد بود ولی به هر حال باید برنامه ریزی های صحیحی در این خصوص صورت گیرد.
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت شهروند درخصوص تفاوت تخفیفات شهروند محله با شعب اصلی فروشگاه های شهروند اظهار داشت: شعبات کوچک محلی کاملا تابع فروشگاه های اصلی شهروند هستند و تمام سیستم کامپیوتری، نحوه تعیین قیمت و خرید و فروش ها تحت نظارت و کنترل فروشگاه های اصلی شهروند قرار دارند و تمام اجناسی که در شعب اصلی این فروشگاه ها عرضه می شود با همان قیمت در شعب کوچک‌ محلی متناسب با شرایط اقتصادی مردم آن منطقه ارائه خواهد شد.
بابک ابراهیمی گفت: درخصوص نقش شهروند محله در کاهش ترافیک و آلودگی شهر بیان کرد: به دلیل این که تامین کالای شهروند محله‌ها با شرکت شهروند است، در حال حاضر ۲۴ کیلومتر رفت و آمد شهری برای پخش محصولات مورد نیاز است اگر بتوانیم این ابعاد گسترده شبکه مویرگی را کنترل کنیم این میزان به ۶ هزار کیلومتر کاهش می یابد، یعنی از انبار شهروند نیاز یک یا دو روز سوپر مارکت کوچک یا همان شهروند محله تامین شده و به جای این که شرکت های پخش جداگانه محصولات مورد نیاز سوپر مارکت ها را تامین کند فروشگاه‌های شهروند این اجناس را به صورت کلی در اختیار آن‌ها قرار می دهد که نقش زیادی در کاهش ترافیک و آلودگی شهر خواهد داشت.
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت شهروند در خصوص منفعت طرح شهروند محله‌ها برای مالکین سوپر مارکت ها خاطر نشان کرد: فروشگاه های زنجیره ای شهروند فروشگاه های خاص با مشتریان خاصی هستند که توانستند اعتماد مشتریان را جلب کرده و تقریبا کسی در شهر تهران نیست که نام شهروند را نشنیده باشد و این اعتماد کمک زیادی به جلب مشتری برای مالکین این سوپر مارکت‌ها خواهد کرد.
وی، در پایان تصریح کرد: مدل فرانچایزی که در تمام دنیا مرسوم است یکی از راه‌های توسعه شرکت های تجاری است که برند سازی آن صورت گرفته و قصد دارند از این برند استفاده کنند، در این مدل شعبات کوچک محلی درصدی از فروش خود را به شرکت اصلی اختصاص می دهند که به نظر می تواند طرح موفقی برای شرکت شهروند باشد زیرا شهروندان تهرانی اعتماد ویژه ای به فروشگاه های زنجیره ای شهروند به عنوان مجموعه تحت نظارت شهرداری دارند، همچنین از نظر کیفیت و تنوع محصولات نیز اعتماد سازی صورت گرفته و به جرات می توان گفت در دوره مدیریت جدید از نظر سطح قیمت محصولات خود با فروشگاه‌های دیگر شهر تهران و حتی خارج از تهران نیز قابل رقابت است.

نام:
ایمیل:
* نظر: