کد خبر: ۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
از سوی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی اعلام شد
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی آخرین جزییات مصوبه شورای پول و اعتبار درباره‌ وام مسکن، وام خودرو، کالا و وام ازدواج را تشریح کرد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ايسنا، علی‌اصغر میرمحمد صادقی در نشست خبری درباره‌ی اظهارات رییس کل بانک مرکزی مبنی بر قرار گرفتن وام مسکن 80 میلیونی در دستور کار شورای پول و اعتبار گفت: هنوز چنین طرحی به اداره اعتبارات بانک مرکزی ارائه نشده است.

وی توضیح داد: باید هر طرحی که از سوی سازمان یا نهادی پیشنهاد می‌شود ابتدا در حوزه کارشناسی و بررسی اداره اعتبارات قرار گرفته و سپس به تایید رییس کل بانک مرکزی برسد. آنگاه در دستور شورای پول و اعتبار قرار می‌گیرد. این درحالی است که ما هنوز هیچ درخواستی را دریافت نکرده‌ایم.

وی تاکید کرد: اما در صورتی که وام مسکن 80 میلیونی با دستور رییس کل بانک مرکزی باشد می‌تواند به صورت مستقیم و قبل از طرح در اداره اعتبارات در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گیرد.

وام خودرو به زودی در دستور کار شورای پول و اعتبار

وی درباره آخرین تصمیم بانک مرکزی برای وام خودرو گفت: این موضوع پیشتر مورد بررسی در اداره اعتبارات قرار گرفت و حتی در دستور شورای پول و اعتبار بود، اما رییس کل بانک مرکزی در این مورد نقطه نظراتی داشتند که آن را به ما برگردانده و موارد مورد توجه را اصلاح کردیم، بنابراین به زودی در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار خواهد گرفت.

میرمحمد صادقی در مورد اخذ وام خودرو نیز عدد یا رقمی را اعلام نکرد و آن را به زمان نهایی شدن آن ارجاع داد.

به گفته وی افزایش سهم وام کالا همچنین پرداخت وام مسکن خبرنگاران نیز در حال بررسی است.

ادامه دارد

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار