کد خبر: ۷۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
توضیحات معاون وزیر به نمایندگان مجلس
رییس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با حضور در مجلس درباره‌ی اصلی‌ترین برنامه‌های دولت برای راه‌سازی در سال 1394 به نمایندگان مجلس توضیح داد. طرح‌هایی که بناست در صورت تامین اعتبار به تکمیل 940 کیلومتر راه جدید ختم شود.
به گزارش تجارت آنلاين به  نقل از ايسنا، علی نورزاد در نشست خود با نمایندگان مجلس به بودجه 19 هزار و 800 میلیارد ریالی عملیات راه‌سازی در سال 1393 اشاره کرد و گفته است برای پیشبرد طرح‌های نیمه‌تمام و باقیمانده در کشور باید اعتبارات سال گذشته در کنار آنچه امسال در لایحه در نظر گرفته شده است به موقع به طرح‌ها تزریق شود.

به گفته رییس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در حال حاضر ساخت بیش از چهار هزار کیلومتر راه‌آهن، 1200 کیلومتر آزاد‌راه و 5400 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در دستور کار است که با اعتبارات در نظر گرفته شده در بودجه سال آینده می‌توان بخشی از آن را تامین کرد.

طبق اعلام نورزاد اگر بودجه در نظر گرفته شده در سال 1394 به موقع تامین شده و قرار‌داد و تجهیزات لازم در زمان محول شده به طرح‌های اجرایی در سراسر کشور برسد می‌توان امید داشت بخش قابل توجهی از این طرح‌ها تا پایان سال آینده به سرمنزل مقصود برسند. به این ترتیب 245 کیلومتر راه‌آهن جدید، 95 کیلومتر آزاد‌راه و 600 کیلومتر راه اصلی، در دستور کار ساخت و تامین منابع مالی در سال آینده قرار گرفته که دولت برای تکمیل آنها امید بسیاری دارد.

به گزارش ایسنا، هرچند هنوز مجلس به شکل جزیی به بررسی لایحه بودجه سال 1394 ورود نکرده است، اما کاهش قابل توجه قیمت نفت و تاثیر مستقیم آن بر بودجه عمرانی به عنوان اصلی‌ترین منبع تزریق منابع اعتباری به طرح‌های زیربنایی باعث شده نمایندگان مجلس نسبت به تحقق بودجه 48 هزار میلیارد تومانی پیشنهاد شده از سوی دولت تردید داشته باشد. از این‌رو شاید حضور معاون وزیر راه و شهرسازی به عنوان اصلی‌ترین نماینده این وزارتخانه در حوزه تکمیل طرح‌های زیربنایی و زیرساخت‌های کشور بخشی از تلاش دولت برای متقاعد کردن نمایندگان مجلس در تصویب بودجه عمرانی سال 1394 تلقی شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار