کد خبر: ۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹
معاون امور تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: دلایل اصلی افزایش قیمت نارنگی در حال بررسی است.
به گزارش تجارت آنلاين، حبیب جهانساز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شاید یکی از دلایل قیمت بالای نارنگی، تقاضای زیاد آن باشد. البته دلایل دیگری هم وجود دارد که زمینه افزایش قیمت نارنگی را فراهم ساخته است. این دلایل از سوی کارشناسان تنظیم بازار جهاد کشاورزی گیلان در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه سرمای سال 92 به برخی محصولات کشاورزی گیلان خسارت زده است، اضافه کرد: برداشت مرکبات از جمله نارنگی در گیلان آغاز شده و البته تولید نارنگی در گیلان چندان زیاد نیست. نارنگی های موجود در بازار معمولا از سایر استانها وارد گیلان می‌شود.

جهانساز ادامه داد: به طور کلی تولید مرکبات، امسال خوب است و پیش بینی می‌شود 70 هزار تن مرکبات در گیلان تولید شود. امسال تولید نارنگی در سطح کشور خوب بوده است و امیدواریم به زودی قیمت این میوه منطقی شود.

به گزارش ایسنا، ابوالقاسم حسن پور، مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه گفته بود: امسال شرایط مناسبی برای تولید انواع مرکبات از جمله نارنگی در کشور وجود دارد، به‌گونه‌ای که میزان تولید این محصول در استان‌های شمالی و جنوبی 650 هزار تن تخمین زده شده است.

وی افزود: تولید رقم نارنگی "اونشوی" شمال به پایان رسیده، اما نارنگی "کینوی" جنوب راهی بازار شده است، بنابراین کمبودی وجود ندارد که شاهد قیمت هشت تا 10 هزار تومانی این محصول در بازار باشیم.

حسن پور با اعلام اینکه افزایش قیمت نارنگی نوعی سیاه‌بازی است که راه افتاده تا بهانه واردات نارنگی پاکستانی فراهم شود، خاطرنشان کرد: واردات هیچ نتیجه‌ای جز ضربه زدن به تولید داخل و احتمال ورود انواع بیماری‌ها و آفات به کشور ندارد.



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار