کد خبر: ۷۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
دبیر انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران، سرانه فعلی مصرف شیر و فرآورده های لبنی کشور را پائین دانست و گفت: وزارت جهادکشاورزی دستیابی به سرانه مصرف 170 کیلوگرمی شیر را در برنامه ششم توسعه هدف گذاری کرده و رسیدن به این رقم را در دستور کار قرار داده است.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایرنا، رضا بکری روز سه شنبه در گردهمایی مدیران صنایع لبنی افزود: در حالی که اکنون سرانه مصرف شیر و فرآورده های لبنی در برخی از کشورها 165 تا 170 کیلوگرم است این میزان در کشورهای پیشرفته از جمله امریکا و اروپا 350 تا 400 کیلوگرم است.


وی اظهار داشت: در حال حاضر سرانه مصرف شیر و فرآورده های لبنی در کشور ما حدود 85 کیلوگرم است که این رقم با سرانه مصرف دیگر کشورهای دنیا تفاوت زیادی دارد.

وی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی وزارت جهادکشاورزی در سند چشم انداز 20 ساله (سال 1404) سرانه مصرف شیر و فرآورده های لبنی باید به 225 کیلوگرم برسد.

وی تاکید کرد: وزارت جهادکشاورزی به طور جدی برنامه افزایش تولید، گسترش دامداری های صنعتی و سرانه مصرف شیر و فرآورده های لبنی را در دستور کار خود دارد که در این راستا انجمن صنایع فرآورده های لبنی نیز برای دستیابی به این اهداف تا حد توان با وزارتخانه متبوع همکاری خواهد کرد.



** خرید تضمینی شیرخام به نفع دامداران و صنایع بود

دبیر انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران، اجرای طرح خرید تضمینی را حمایت از دامداران و صنایع دانست و گفت: وزارت جهادکشاورزی با طرح خرید تضمینی شیر خام از دامداران و جمع آوری شیر خام مازاد توانست علاوه بر حمایت دامداران از صنایع فرآورده های لبنی نیز حمایت کند.

وی در همین ارتباط اظهار داشت: در گذشته شیر خام مازاد توسط صنایع لبنی از دامداران خریداری و پس از تبدیل به شیرخشک در انبارهای کارخانجات دپو می شد.

وی اضافه کرد: در واقع ورود دولت برای خرید تضمینی شیرخام، بخشی از بار خرید مازاد شیرخام و تولید شیرخشک را از دوش صنایع برداشت که این امر در حمایت از صنعت شیر کشور موثر خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار