کد خبر: ۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۹
محمدرضا پور ابراهیمی در گفتگو با تجارت:
پورابراهیمی گفت: كاهش نرخ سود بانكي بايد متناسب با مدیریت فضای کلان اقتصاد کشور تا نسبت به سود سپرده تصمیم گرفته شود.
عضو كميسيون اقتصادي در گفتگو با تجارت با بيان اينكه كاهش نرخ سود بانكي موجب رونق اقتصادی کشور مي شود، افزود: همچنين با کاهش سود سپرده به 15 درصد مطمئنا بازار بورس جذابیت ایجاد خواهد کرد.

وي گفت: كاهش نرخ سود بانكي بايد متناسب با مدیریت فضای کلان اقتصاد کشور تا نسبت به سود سپرده تصمیم گرفته شود.

پور ابراهيمي درادامه افزود: تورم يكي از عوامل اثر گذار در اقتصاد كشور است،كه همچنين دركاهش نرخ سود هم تاثير گذار است.از سال 91 در اقتصاد ایران تورم زیاد بوده كه بايد به تدریج آثار تورمی از اقتصاد خارج شود که البته  زمان بر است.

عضو كميسيون اقتصادي بيان كرد: اقداماتی را دولت در بحث تورم انجام داده است و شرایط را فراهم کرده است،تا در نیمه دوم سال جاری و یا در نیمه اول سال آینده،نرخ سود سپرده ها را کاهش يابد که این کمک می کند تا نرخ تامین مالی سپرده ها را که از نرخ سود سپرده تبعیت می کند،کاهش يابد.

وي در رابطه با اثرات كاهش نرخ سود اظهارداشت: نرخ کاهش سود در اقتصاد کشور اثرات مثبت خواهد داشت و معمولا شرایطی از وضعیت مطلوب اقتصاد کشور را بیان می کندو هرچه نرخ سود سپرده ها کمتر باشد شرایط بهتری را در اقتصاد کشور به وجود خواهد آمد،لذا با توجه به این رویکرد می توانیم عملا با این اقدام، اثر گذار و مثبت عمل کنیم.

پور ابراهيمي در ادامه افزود:يكي از پیامدهای آن مي تواند ايجاد رونق اقتصادی در کشور باشد و هرچه نرخ تامین مالی و نرخ وام بانکی در اقتصاد کشور پایین تر باشد،طرح های اقتصادی بیشتری از توجیه برخوردار می شوند و شرایط مطلوب تري در اقتصاد کشور به وجود می آید.

عضو كميسيون اقتصادي در خصوص اثرگذاري كاهش نرخ سود بر بازار بورس گفت: کاهش نرخ سود سپرده بانک ها بر بورس تاثیرگذار خواهد بود به صورتی که سود آوری برای شرکت ها و همچنین جذابیت خرید اوراق بیشتر می شود.

وي در ادامه تصريح كرد: درحال حاضربا 25 درصد سود سپرده بانک ها انگیزه برای خرید در بورس وجود ندارند و سرمایه ها در بانک ها باقی می ماند،اما با کاهش سود سپرده به 15 درصد مطمئنا بازار بورس جذابیت ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: