کد خبر: ۷۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۸
قلعه بهستان یکی از 20 قلعه تاریخی شهرستان ماهنشان در استان زنجان است که قدمت آن به قرن پنجم هجری قمری تخمین زده می‌شود..
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛؛رئیس سازمان میراث فرهنگی ماهنشان با بیان اینکه قلعه بهستان  در 12کیلومتری شهرستان ماهنشان قرار دارد گفت :این قلعه در دوره مادها برای حفاظت ونگهداری از جان ومال حاکمان ساخته شده است.

این مسئول اضافه کرد : سازندگان قلعه با در نظرداشتن طرح اولیه، اقدام به کندن کوه و تخلیه خاک‌ها و سنگ‌ها کرده‌اند و اتاق‌ها را بوجود آوردند و به هر تعدادی که به اتاق‌های آن اضافه شده راه‌های ارتباطی آنها به مجموعه نیز بصورت دالان‌هایی افزوده شده است.


قلعه بهستان ماهنشان قلعه اي زيبا در دل صخره هاي سنگي

میرزایی پور تصریح کرد :خاک مورد استفاده در بدنه ی این قلعه جنس سفت وسختی دارد که بر اثر بادهای تند به شکل کنونی در آمده است

وی ادامه داد: طبقات فوقانی برای دفاع وطبقات زیرین آن نیز برای نگهداری آذوقه واموال حاکمان مورد استفاده قرار می گرفت .

رئیس سازمان میراث فرهنگی ماهنشان با بیان اینکه فضای کلی قلعه به سه دسته شامل اتاق ها،دالان و راه پله تقسیم می شود ادامه داد:در سال های اخیر اداره میراث فرهنگی جهت رفاه حال گردشگران اقدام به ساخت آلاچیق ها وراه روهانموده است.

میرزایی پور بابیان اینکه این قلعه در فهرست آثار تاریخی کشور ثبت شدهخاطر نشان کرد: عید امسال این اثر تاریخی زیبا باتبلیغاتی که صورت گرفته بود موفق به جذب بیش از3 هزارگردشگر شده است.





انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار