کد خبر: ۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱
روزنامه ایندیپندنت نوشت: زمانی که نمایندگان آمریکا امروز در واشنگتن تشکیل جلسه دهند، این نخستین بار در هشت سال اخیر خواهد بود که جمهوریخواهان کنترل هر دو مجلس کنگره را در دست دارند.
به گزارش تجارت آتلاین به نقل از روزنامه ایندیپیندنت، این درحالی است که از مدت ریاست جمهوری باراک اوباما تنها دو سال باقی مانده است و معلوم نیست در آینده چه روی خواهد داد.

حزب جمهوریخواه همواره تاکید می کند که به دنبال دستیابی به پیشرفت های سریع در زمینه قوانین مربوط به برنامه سلامت و بخش انرژی است، قوانینی که رسیدگی به آنها در دوره رهبری دموکرات ها بر سنا متوقف شده بود.  

آنها قصد دارند برنامه پنج ساله نظام سلامت باراک اوباما و قوانین مهاجرت، محیط زیست و تجارتی را که او به تصویب رسانده است، برهم بزنند.

البته باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا از این اختیار برخوردار است تا قوانینی را که برای امضا بر روی میزش گذاشته می شود، وتو کند، اختیاری که وی در مدت شش سال ریاست جمهوری خود تنها دو بار از آن استفاده کرده است. اما ناظران معتقدند احتمالا اوباما در دو سال باقی مانده از ریاست جمهوری خود بیشتر از این اختیار قانونی اش استفاده خواهد کرد. 

این احتمال هم وجود دارد که جمهوریخواهان تلاش کنند تا آمریکا اقدامات جدی‌تری برضد سوریه، داعش و ایران به انجام رساند.



انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار