به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت شهروند، علی بهمنی، مدیر برنامه ریزی و تحقیقات شرکت شهروند در رابطه با هوشمند سازی فعالیتهای این شرکت افزود: با تحولات ایجاد شده در حوزه فناوری اطلاعات، مدیریت شهری جدید تاکید زیادی بر روی هوشمند سازی فعالیت های خود دارد، همچنین در یک سال گذشته، بسیاری از بخش ها از سیستم های به روز فناوری اطلاعات استفاده شده است و فعالیت هایی که قبلا به شکل دستی صورت میگرفت امروه به حالت اتوماسیون و مکانیزه انجام می شود.
بهمنی، در ادامه خاطر نشان کرد: فرآیندهای دیگری همچون انبارداری نیز به شکل نوین هوشمند سازی شده است، هوشمند سازی انبار یکی از اتفاقات مثبت در یک سال اخیر بود که در حال حاضر تمام فعالیت ها در فروشگاه های شهروند با کمک سیستم های پیشرفته انجام می شود، امروزه می توانیم موجودی انبار و صندوق را به صورت آنلاین کنترل کنیم همچنین تحول اساسی در فروشگاه های مجازی و ناوگان حمل و نقل موتوری نیز از دیگر مصادیق هوشمند سازی در شرکت شهروند بشمار میرود.
وی، در خصوص نمونه های هوشمند سازی در فروشگاه های شهروند بیان کرد: سیستم خود پرداخت در فروشگاه بیهقی یکی از فرایند های کاملا مکانیزه است که تمام فرآیندهای خرید و فروش و پرداخت صورتحساب با کمک سیستم های فناوری اطلاعات انجام می شود، همچنین امروزه به کمک یک نرم افزار به صورت آنلاین متوجه میشویم موجودی کدام قفسه در حال کاهش است و نیاز به سفارش دهی دارد، در حال حاضر تلاش می کنیم که سفارش های خود را متمرکز کنیم و از حالت سنتی خارج کرده و با استفاده از سیستم های فناوری اطلاعات به صورت اتوماتیک انجام دهیم.
مدیر برنامه ریزی و تحقیقات شرکت شهروند، با اشاره به نقش هوشمند سازی در بهبود عملکرد شرکت شهروند گفت: سنجش رضایت مشتریان در گذشته به صورت سنتی و پرسشنامه انجام میشد که امکان خطای انسانی در آن وجود داشت، اما اکنون با کمک سیستم های فناوری اطلاعات رضایت مشتریان به صورت آنلاین سنجیده می شود و تلاش می کنیم کیوسکهایی در فروشگاه های شهروند قرارداده شود تا مردم به صورت آنلاین نقطه نظرات خود را اعلام کنند این نقطه نظرات به صورت مستقیم و با سرعت بیشتری به واحدهای اجرایی وصل می شود که در آن جا تجزیه و تحلیل شده ودر نهایت منجر به بهبود عملکرد می شود.
بهمنی در پایان ضمن بررسی نقش هوشمند سازی تصریح کرد: دیگر نیازی نیست پرسنل شرکت بخشی از زمان کاری خود را صرف بررسی اعداد و ارقام و جداول آماری برای استفاده مدیران تهیه کنند، با کمک سیستم های فناوری اطلاعات پیشرفته، عملکرد شرکت تبدیل به داشبوردهای مدیریتی شده و مدیران می توانند با یک نگاه عملکرد شرکت را از لحاظ هزینه، فروش و رضایت مشتریان بررسی کنند، و نقاط ضعف و قدرت را به سرعت شناسایی و تمهیدات مورد نطر را لحاظ خواهند کرد همچنین در یک سال اخیر بحث هوشمند سازی جزء برنامه های اصلی تحول شرکت شهروند قرار گرفته است.