کد خبر: ۷۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
رئیس جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس از نمایندگان درخواست کرد که در مورد ماده 30 لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور تجدیدنظر کنند.
به گزارش تجارت آنلاين، کمال‌الدین پیرموذن نماینده اردبیل در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح جلسه غیرعلنی امروز، گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد در این جلسه خواست که با توجه به کاهش معنی‌دار منابع دولت سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی 20 درصد باشد و بقیه درآمدها در اختیار بودجه قرار گیرد.

ماده 30 این لایحه در گزارش کمیسیون حذف شده است که روز گذشته نیز تعدادی از نمایندگان پیشنهاد بازگشت به لایحه را مطرح کردند. در این ماده مقرر شده که به منظور خارج ساختن کشور از رکود و ایجاد رونق به تولید و توسعه اشغال و افزایش سرمایه بانک‌ها از ابتدای سال 93 به مدت 5 سال سهم سالانه صندوق توسعه ملی از درآمد حاصل از صادرات نفت خام و میعانات گازی 20 درصد تعیین شود.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا عضو هیأت رئیسه مجلس نیز گفت که در این جلسه آقای ابوترابی از نمایندگان خواست که هرچه سریع‌تر این لایحه را مورد بررسی قرار دهند چون 6 جلسه مربوط به مهلت بررسی این لایحه امروز تمام شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار