کد خبر: ۷۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱
پشت کردن نمایندگان حزب برگزیت انگلیس هنگام پخش سرود اتحادیه اروپا در اولین روز گشایش پارلمان اروپا، خبر ساز شد.«نایجل فاراژ» رهبر حزب دست راستی برگزیت اقدام امروز (سه شنبه) اعضا این حزب را اینگونه توصیف کرد که آنها از ابتدا کاری انجام دادند که تفاوت حضورشان حس شود.

حرکت جنجالی نمایندگان حزب برگزیت انگلیس در پارلمان اروپا

پشت کردن نمایندگان حزب برگزیت انگلیس هنگام پخش سرود اتحادیه اروپا در اولین روز گشایش پارلمان اروپا، خبر ساز شد.

«نایجل فاراژ» رهبر حزب دست راستی برگزیت اقدام امروز (سه شنبه) اعضا این حزب را اینگونه توصیف کرد که آنها از ابتدا کاری انجام دادند که تفاوت حضورشان حس شود.

نمایندگان حزب دست راستی استقلال انگلیس (یوکیپ) هم در آئین گشایش پارلمان ارپدا در سال ۲۰۱۴ چنین اقدام توهین آمیزی را انجام داده بودند.

فاراژ در آن زمان رهبری حزب یوکیپ را برعهده داشت.

پیش از پخش سرود اتحادیه اروپا، رئیس اسبق پارلمان اروپا طی سخنانی از نمایندگان خواسته بود تا برای احترام به این اثر به پاخیزند.

وی گفته بود این اقدام نشانی از احترام به یکدیگر است و لزوماً این معنا را ندارد که با دیدگاه‌های اتحادیه اروپا موافق هستید. چنانچه زمانی که سرود ملی یک کشور پخش می‌شود به احترام آن به می‌ایستید.

فاراژ می‌گوید، نمایندگان حزب برگزیت هنگام پخش سرود اتحادیه اروپا نشسته بودند اما زمانی که رئیس پارلمان گفت ایستادن نشانه ادب است آنها برخاستند اما به پشت ایستادند.

حزب برگزیت در انتخابات پارلمان اروپا که خرداد ماه گذشته برگزار شد، به رغم اینکه فقط ۶ هفته از تأسیسش می‌گذشت موفق شد ۳۰ درصد آرا را کسب کند.

فاراژ که یکی از دوستان نزدیک رئیس جمهوری آمریکا هم به شمار می‌رود تمایل دارد تا در مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شرکت کند.

از سویی حزب لیبرال دموکرات که مخالف خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست با ۲۰ درصد آرا، در ردیف دوم قرار گرفت، اما دو حزب اصلی محافظه‌کار و کارگر شکست سنگینی را متحمل شده‌اند.

حزب کارگر با ۱۴ درصد و حزب سبزها با ۱۲ درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند. حزب حاکم محافظه‌کار هم با ۱۴ درصد کاهش آرا فقط ۹ درصد آرا را کسب کرده است.

احزاب سنتی انگلیس در حالی از قدرت گرفتن حزب دست راستی برگزیت احساس خطر می‌کنند، که انگلیس در آستانه خروج از اتحادیه اروپا روزهای پر التهابی را پشت سر می‌گذارد.

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس پس از آنکه نتوانست توافق برگزیت را به تصویب پارلمان برساند، از مقام خود کناره گیری کرد و به دنبال آن انتخابات برای تعیین جانشین وی آغاز شد.

«جرمی هانت» و «بوریس جانسون» که به مرحله آخر انتخابات راه یافته و بزودی یکی از این دو راهی داونینگ استریت خواهد شد، نسبت به کاهش شدید محبوبیت حزب محافظه کار نگران و در تلاش هستند تا از طریق تحقق برگزیت جایگاه این حزب را در جامعه احیا کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار