کد خبر: ۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
رئیس فراکسیون «توسعه روستایی» مجلس از صدور دستور رئیس جمهور برای تشکیل «سازمات توسعه و عمران روستایی» خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛«غلامحسین شیری» نماینده مردم هشترود از صدور دستور رئیس جمهور برای تشکیل «سازمات توسعه و عمران روستایی» خبر داد.

وی افزود: نامه تشکیل این سازمان توسط فراکسیون «توسعه روستایی» مجلس تنظیم و به رئیس جمهور ارسال شده بود.

رئیس فراکسیون «توسعه روستایی» مجلس تصریح کرد: آقای رئیس جمهور با تشکیل «سازمات توسعه و عمران روستایی» موافقت کرده و دستور تشکیل آن را به معاون اول خود ارجاع داده است.

وی اظهار داشت: آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز تشکیل این سازمان را به کارشناسان ارجاع داده تا کار به صورت کارشناسی پیشرفت کند.

نماینده هشترود گفت: در مجموع روند تشکیل«سازمات توسعه و عمران روستایی» آغاز شده است.

وی در مورد هدف از تشکیل چنین سازمانی تصریح کرد: در صورت تشکیل «سازمات توسعه و عمران روستایی» متولی یکپارچه‌سازی توسعه روستاهای کشور مشخص خواهد شد.

شیری ادامه داد: با تشکیل این سازمان، روستائیان برای انجام کارهای خود از قبیل اشتغال، صنایع تبدیلی، عمرانی و ... صرفا به یک سازمان مراجعه خواهند کرد.

وی درپایان گفت: امیدواریم با همت دولت و همکاری مجلس مشکلات روستائیان هرچه سریعتر رفع شود تا این قشر زحمتکش و پربازده بتوانند به رشد کشور کمک کنند.

این نماینده مجلس پیشتر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، از ارسال نامه فراکسیون توسعه روستایی مجلس به رئیس جمهور خبر داده و گفته بود: این نامه به رئیس دفتر و معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز تقدیم شده است. 

رئیس فراکسیون توسعه روستایی مجلس با اشاره به محور این نامه تصریح کرده بود: در این نامه خواستار توسعه روستاها و توجه به این مسئله در بودجه سال 94، برنامه توسعه ششم و حتی قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت شده‌ایم که برخی محورهای این نامه را به شرح زیر است: 

1. بیمه روستاییان بالای 30 سال. 
2. گسترش کشاورزی در روستاها. 
3. توسعه راه‌های روستایی. 
4. تشکیل سازمان عمران و توسعه روستایی به منظور توسعه متوازن روستاها. 
5. نگاه ویژه به روستاها. 

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: