کد خبر: ۷۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
سازمان ملل اعلام کرده که محدودیت‌های اعمال شده از سوی آمریکا علیه تردد دیپلمات‌های هیات نمایندگی ایران در نیویورک را پیگیری می‌کند.

سازمان ملل محدودیت‌ علیه ظریف و دیپلماتهای ایران را پیگیری می‌کند

سازمان ملل اعلام کرده که محدودیت‌های اعمال شده از سوی آمریکا علیه تردد دیپلمات‌های هیات نمایندگی ایران در نیویورک را پیگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «فرحان حق»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، در واکنش به محدودیت‌های اعمال شده علیه تردد دیپلمات‌های هیأت نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرده که در حال بررسی و پیگیری این موضوع است.

در همین ارتباط، معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل ضمن اعلام نگرانی‌ها درباره محدودیت آزادی تردد دیپلمات‌های ایرانی در نیویورک گفته است: ما این موضوع را تا جایی که نیاز باشد، دنبال خواهیم کرد.

به تازگی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که بیش از ده‌ها دیپلمات ایرانی و خانواده‌های آن‌ها که در نیویورک زندگی می‌کنند، مشمول محدودیت رفت و آمد در سطح این شهر قرار گرفته‌اند.

گفته می‌شود هیئت دائم نمایندگی ایران در سازمان ملل که در نیویورک مستقر است، بعد از این مشمول همان محدودیت‌هایی هستند که پیشتر علیه محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و هیأت همراه که برای شرکت در نشستی به نیویورک رفته‌اند، اعمال شده است.

به این ترتیب، دیپلمات‌های ایرانی فقط می‌توانند در حد فاصل مقر سازمان ملل، محل استقرار هیأت نمایندگی ایران، اقامتگاه سفیر ایران در سازمان ملل و فرودگاه جان اف کندی رفت و آمد کنند و درخواست هرگونه سفری خارج از این محدوده، باید ۵ روز زودتر به وزارت خارجه آمریکا ارائه شود و هیأت نمایندگی ایران نیز باید هتل و محل اقامت خود را به تأیید این وزارتخانه برساند.

پیشتر نیز «فرحان حق» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به ایجاد محدودیت برای وزیر امور خارجه و هیأت دیپلماتیک ایران در نیویورک گفته بود: این نگرانی‌ها را به آمریکا به عنوان کشور میزبان انتقال می‌دهیم.

همچنین وزیر خارجه ایران در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان»، اعمال محدودیت تردد روی کارکنان نمایندگی ایران در سازمان ملل را «غیر انسانی» خوانده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار