کد خبر: ۷۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
کیم یو جونگ رهبر پشت پرده کره ای ها است؟
آخرین گمانه زنی ها هم از نقش او در کمرنگ کردن جایگاه همسر جوان و مدرن رهبر کره شمالی حکایت دارد و به نظر می رسد در کره شمالی نه همسر کیم جونگ اون بلکه خواهرش کیم یو جونگ بانوی اول باشد.

قدرتمندترین زن در کره‌شمالی را بشناسید + عکس

اگر این روزها در اینترنت نام کیم یو جونگ را جستجو کنید تنها یک خط درباره او خواهید یافت: کیم یو جونگ خواهر کوچکتر رهبر کره شمالی، کیم جونگ-اون و کوچکترین دختر رهبر پیشین، کیم جونگ-ایل است. او مدیر شعبهٔ تبلیغات حزب کارگران کره است. این در حالی است که برخی از محققان معتقدند او رهبر پشت پرده این روزها در کره شمالی است.

تیم مطالعات کره‌ای نشنال اینترست با نگاهی به زندگی این چهره تازه در عرصه جهانی در گزارشی آورده است: " خواهر کیم جونگ اون از زمان نوجوانی پیمودن نردبان ترقی به سمت رده‌های بالای رهبری را آغاز کرد؛ او رسما اکنون به عنوان فرمانده ثانی شناخته می‌شود.

گرچه اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما گمان می‌رود کیم یو جونگ متولد ۲۶ سپتامبر ۱۹۸۷ در کره‌شمالی و کوچکترین فرزند کیم جونگ ایل باشد. مادر و مادربزرگ یو جونگ اصالتا ژاپنی هستند و جزو رده‌های پایین جامعه شناخته می‌شوند. با این حال افرادی که اطلاعاتی علیه هر عضو خانواده کیم منتشر کنند، مجازات سختی انتظارشان را می‌کشد.  

یو جونگ نزد مادر و به همراه دو برادرش کیم جونگ چول و کیم جونگ اون بزرگ شد. او همانند برادر بزرگترش برای ادامه تحصیل به سوئیس فرستاده شد. گفته می‌شود، کیم جونگ ایل برای دور نگه داشتن فرزندانش از شایعات و چشمان کنجکاو در کره‌شمالی، آنها را عازم خارج کرده بود. یو جونگ سال ۱۹۹۶ عازم سوئیس شد و تحت نظارت ری چول که در دهه ۹۰ میلادی سفیر کره‌شمالی در سوئیس بود، قرار گرفت. گمان می‌رود چول مسوول هماهنگی مدارس برای یو جونگ و برادرانش بوده باشد.

اطلاعات چندانی پیرامون تحصیلات خواهر کوچک رهبر کره‌شمالی وجود ندارد و بیشتر داده‌ها به صورت تکه‌تکه است. او در مراسم‌های خاص مثل تولدش به کره‌شمالی سفر می‌کرد و هدایایی از پدرش و دیگر مقام‌های عالی رتبه کره‌شمالی دریافت می‌کرد."

قدرتمندترین زن در کره‌شمالی را بشناسید + عکس

او در پشت پرده کارهای زیادی برای پدرش، کیم جونگ ایل و برادرش، کیم جونگ اون انجام داد. او به ویژه نقش قابل توجهی در کمک به کیم جونگ اون داشت تا بتواند به جای برادران بزرگترش به مقام رهبری کره شمالی دست پیدا کند.

سال گذشته، کیم یو جونگ به ریاست اداره ی تبلیغات حزب کارگر کره شمالی ترفیع مقام پیدا کرد که پست بالایی در دولت برادرش محسوب می شود و به این ترتیب در صدر اخبار قرار گرفت.

این عنوان تشریفاتی نیست و کیم یو جونگ حقیقتا نقش اساسی ای در کنترل وجهه ی عمومی برادرش دارد. به گمان برخی، ترفیع مقام کیم یو جونگ تا حدودی در تلاش برای تداوم دودمان کیم جونگ اون انجام شد. اگرچه او جزء جانشین های مقام رهبری کره شمالی نیست، اما برخی معتقدند اگر روزی اتفاقی برای کیم جونگ اون بیفتد و فرزندان او هنوز به سن جانشینی نرسیده باشند، کیم یو جونگ می تواند جانشین برادرش شود.

البته این اتفاق بی سابقه ای نخواهد بود چون یک بار در سال ۲۰۱۴، وقتی کیم جونگ اون بیمار شده بود، کیم یو جونگ برای مدت کوتاهی کنترل کشور را در دست گرفت.

او همچنین در جریان ملاقات دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در سنگاپور حضور پر رنگی داشت. او در این مذاکرات در نقشی شبیه به مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ی امریکا، در زمان امضای اسناد در کنار رهبران دو کشور حضور داشت.

اما در زمان امضای توافقنامه میان کره شمالی و امریکا اتفاق عجیبی افتاد. کیم یو جونگ قلمی که از قبل برای امضای اسناد تدارک دیده شده بود را با قلم خودش عوض کرد و کیم جونگ اون اسناد را با قلم خواهرش امضا کرد. علت این کار کیم یو جونگ مشخص نیست اما برخی حدس می زنند این کار به دلایل امنیتی انجام شده.

آخرین گمانه زنی ها هم از نقش او در کمرنگ کردن جایگاه همسر جوان و مدرن رهبر کره شمالی حکایت دارد و به نظر می رسد در کره شمالی نه همسر کیم جونگ اون بلکه خواهرش کیم یو جونگ بانوی اول باشد.

قدرتمندترین زن در کره‌شمالی را بشناسید + عکس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار