کد خبر: ۷۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
سومین و بزرگترین اوراق مرابحه کشور این هفته به ارزش 100 میلیارد تومان منتشر می شود.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، علی تیموری در این خصوص گفت: به منظور تأمین سرمایه مورد نیاز برای خرید مواد اولیه برای شرکت مگاموتور، اوراق مرابحه ای به ارزش کل 100 میلیارد تومان با نرخ سود علی الحساب 20 درصد منتشر می شود.

مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان با اشاره به اینکه این تامین سرمایه، تمام اوراق که توسط بازار خریداری نشود را خریداری می کند، اظهارداشت: سود اوراق هر سه ماه یکبار با معادل 20 درصد پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برای این اوراق تضمین کننده وجود دارد انتظار می رود استقبال خوبی در بازار صورت پذیرد. تیموری درباره اورق مرابحه مگاموتور توضیح داد: این اوراق برای خرید مواد اولیه از 19 شرکت تأمین کننده داخلی و با هدف تأمین سرمایه در گردش این شرکت ها استفاده خواهد شد.

تیموری به تفاوت های اوراق مرابحه و اجاره اشاره کرد و گفت: اوراق اجاره 4 ساله بوده و ناشر می تواند منابعش را در هر کجا که مدنظر دارد خرج کند ولی اوراق مرابحه معمولا برای خرید مواد اولیه استفاده شده و دو ساله است، در عین حال شرکت باید فروشندگان مشخصی را معرفی کند.

وی در خصوص برنامه های آینده خاطرنشان کرد: برای سال مالی آینده انتشار حداقل 500 میلیارد تومان اوراق را در دستور کار داریم.

تیموری در خصوص جزئیات این اوراق توضیح داد و گفت: انتشار یک اوراق اجاره به ارزش 300 میلیارد تومان و دو اوراق اجاره به ارزش هر کدام 40 میلیارد تومان و یک اوراق مرابحه به ارزش 150 میلیارد تومان و یک صکوک مرابحه به ارزش 100 میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه استراتژی این شرکت گسترش منابع مختلف مالی اظهارداشت: امید می رود با اتکای به آن بتوانیم اوراق در حجم بالا منتشر کنیم. تیموری با تأکید بر اینکه در این حوزه طراحی ابزارهای جدید نیز مدنظر قرار دارد تصریح کرد: یکی از این ابزارها ETF با درآمد ثابت است که موافقت اصولی آن از سازمان بورس و اوراق بهادار گرفته شده و می تواند با یک حداقل تضمین در شرایط خاص پارکینگ پول در بازار سرمایه باشد چرا که آنلاین ها می توانند این صندوق را خرید و فروش کنند؛ بنابراین قابل دسترس برای عموم سرمایه گذاران خواهد بود و انتظار می رود در نرخ های حاشیه بازار بتواند سود مناسبی را در حدود 24 درصد برای سرمایه گذاران فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه این شرکت تامین سرمایه قصد دارد یک صندوق ارزی نیز ایجاد کند خاطرنشان کرد: این صندوق ارزی می تواند منابع ارزی پارک شده را وارد چرخه تولید کند، در عین حال سایر حوزه هایی که می توان در آنها مدیریت دارایی و ثروت داشت نیز مانند صندوق طلا و کالا ایجاد خواهد شد.

تیموری درباره صندوق ارزی گفت: نرخ تبدیل ریال به دلار محل مناقشه بوده و پیشنهاد ما این است که ارز به صورت نقد باشد به این معنا که سرمایه گذار ارز را نقدی آورده و نقدی ببرد و این تصمیم گیری به این معناست که ریسک دریافت و پرداخت از بین برود چرا که یکی از دلایل اجرایی نشدن صندوق ارزی دریافت به ریال و پرداخت ارز بود، در آن صورت می توان امید داشت که نخستین صندوق ارزی در بازار سرمایه ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه تأمین مالی، ارائه مشاوره، ارائه خدمات مالی و خدمات مدیریت دارایی 4 حوزه ای است که تأمین سرمایه ها می توانند به آن ورود کنند ابراز داشت: متأسفانه نظام اقتصادی کشور تاکنون بانک محور بوده و از اینرو مردم بانک را بیشتر از تأمین سرمایه ها می شناسند؛ بنابراین معرفی این نهادها بسیار مهم است از همین رو برنامه هایی برای شناساندن تأمین سرمایه ها در نظر گرفته ایم به علاوه ابزارهای جدیدی طراحی و عرضه خواهیم کرد.

تیموری درباره دیگر فعالیت های این شرکت گفت: در بازار ایده هم اکنون ایده های خوبی مطرح شده و ارزشگذاری تعدادی از این ایده ها برعهده این شرکت قرار دارد. همچنین مطالعاتی روی صندوق های VC صورت گرفته تا طرح هایی که از مرحله ایده رد شده و به نیمه تجاری رسیده حمایت و بزرگ شوند و در بازار سرمایه مورد عرضه قرار بگیرند.

وی در خصوص فعالیت های بازارگردانی این شرکت تأمین سرمایه گفت: صندوق یادشده در اوراق بهادار هم اکنون فعال است و ماهانه 23.5 درصد سود تقسیم می کنند. صندوق ETF با درآمد ثابت و صندوق بازارگردانی در سهام با اسم این شرکت بازارگردانی سهام پارسیان را برعهده دارد، از دیگر ابزارهای مالی این تأمین سرمایه هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار