کد خبر: ۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
رییس گمرک ایران درباره اظهارات متعدد نسبت به قاچاق سیگار از مبادی رسمی و قانونی پاسخ داد: کالاهای ممنوعه وارداتی ندارند که بگوییم از طریق گمرک انجام می شوند.‌
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ايسنا، مسعود کرباسیان در حاشیه همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود قاچاق سیگار از مبادی رسمی و قانونی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: کالاهایی که از مبادی رسمی وارد می‌شود در جایی ثبت سفارش شده و استانداردهای لازم را دریافت می‌کنند، بنابراین قاچاق سیگار نمی‌تواند از مبادی قانونی صورت گیرد.

رییس گمرک ایران درباره تخلفاتی که ممکن است در گمرکات در رابطه با برخی کالاهای ممنوعه صورت گیرد، گفت: ممکن است تخلفاتی در گمرک انجام شود به عنوان مثال ارزش و یا وزن کالا واقعی عنوان نشود که البته با الکترونیکی شدن سیستم‌ها و ایجاد پنجره واحد بسیاری از این مشکلات برطرف می‌شود چون با گردش اطلاعات همه می‌توانند یکدیگر را کنترل کرده و برنامه ها به صورت شفاف‌تری انجام می‌شود.

کرباسیان درباره خروج خودروهایی که محدودیت تردد در مناطق آزاد دارند، گفت: بین ما و نیروی انتظامی در این زمینه همکاری لازم وجود داشته و قلمرو گمرکی برای تردد خودروها وجود دارد. بنابراین اگر خارج از آن قلمرو ترددی صورت گیرد برخوردهای قانونی لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

رییس گمرک ایران همچنین به برنامه های گمرک در حوزه کنترل و ساماندهی کیفی مبادی رسمی اشاره کرد و توضیحاتی در این زمینه ارائه داد.

وی در بخشی از سخنان خود از استعلام آنلاین پروانه های گمرکی خبر داده و گفت: این استعلام می تواند از هر نقطه ای با استفاده از لپ تاپ و یا حتی از طریق موبایل انجام شود و پروانه ها به صورت آنلاین استعلام شوند.

وی در عین حال تاکید کرد: ما به دنبال حذف پروانه‌های کاغذی هستیم و در این همایش نیز خواهش می‌کنم که مسوولان مربوطه نظر قطعی خود را در این زمینه به ما بگویند تا ما در زمینه الکترونیکی کردن پروانه‌های گمرکی هر چه سریع‌تر اقدام کنیم.

کرباسیان بر روان سازی مقررات تاکید و اظهار کرد: در همین زمینه پنجره واحدی ایجاد شده که سازمان ها به یکدیگر متصل شده و با تبادل اطلاعات و افزایش ارتباطات می‌توانیم همسو با برنامه‌ها پیش برویم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار