کد خبر: ۷۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو خبر داد:
محمود نوریان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملودر نشست خبری با موضوع گزارش عملکرد در تکمیل زنجیره تولید فولاد، طرح‌های آتی توسعه، صبح امروز در سالن کنفرانس این مجتمع برگزار شد، گفت: چادر ملو در بومی‌سازی سرآمد است.

قبل از برپایی نهضتی به نام بومی‌سازی ما بیش از 11 هزار قلم از اقلام کارخانه‌ها را بومی‌سازی کرده‌ایم. اما افخار چادر ملو به این ختم نمی‌شود دانش بسیاری از بومی سازی‌ها از چادرملو شروع شده است.
نوریان با اشاره به عملکرد یک ساله چادر ملو در جمع رسانه‌ها گفت: برای تامین ارز مشکلات ما کمتر شده است.

وی با اشاره به طراحی هایی که در چادر ملو انجام شده، گفت: بومی‌سازی در چادر ملو به صورت جدی  شروع شده است. و در رابطه با پروژه گندله‌سازی دوم گفت: سال هاست به دنبال این هستیم تا مجوز‌های اجرای آن را تامین کنیم.
وی افزود: به‌دنبال حضور در یک پروژه کنسانتره‌سازی در منطقه سنگان هستیم تا سهم فولاد خراسان را در این پروژه بخریم و آن را فاینانس کنیم. سهامداران عمده از ما راضی هستند، طی این سال‌ها به دور از حاشیه‌ها صرفا دنبال انجام کارهای اقتصادی خود بوده‌ایم.
نوریان گفت: نه با تحریم مشکل داریم نه با تصمیمات مسئولان. سعی ما بر این است مشکلات را دوستان حل کنیم.

وی افزود: در سال گذشته شمش فولاد نیز صادر کردیم و کماکان نیز صادر می‌کنیم. در پروژه انتقال آب خلیج‌فارس فعال هستیم و تقریبا همه افزایش سرمایه‌ها را عملی کردیم و امیدواریم امسال شاهد رسیدن آب به کرمان، مهر یا آبان سال آینده به اردکان باشیم. در طول سال‌های گذشته تنها سنگ آهن دانه بندی و به مقدار ناچیز صادر کرده‌ایم و صادراتمان در توسعه هزینه شده است. نیروگاه اردکان را نیز با همین صادرات اجرا نمودیم.

 مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ارتباط با ذخایر چادر ملو گفت: ما با توجه به مجوز‌های D19صادر شده است، مشکلی در ذخایر معدنی نداریم. محیط زیستی‌ها دوست ندارند این موضوع رسانه‌ای شود.

ما D19 را تمام شده تلقی می‌کنیم و نگرانی در تامین مواد اولیه نداریم. و تا زمانی که D19 کماکان سنگ دارد مشکل خاصی نداریم.علاوه بر D19 از معادن کوچکی در اطراف ما وجود دارد سنگ می‌خریم و چادر ملو را تجهیز می‌کنیم.
در سه ماهه اول امسال حدود 32 میلیون و 750 هزار تن استخراج و تولید محصول داشتیم که 30 درصد بودجه را پوشش دادیم. به طور کل از 77 میلیون تن برنامه شرکت از تاریخ 11 مرداد امسال 28 میلیون و500 هزارتن تولید را داشتیم که معادل 40 درصد بودجه را پوشش داده و 3درصد هم از برنامه جلو هستیم. بیشتر محصولات خود را در داخل کشور می‌فروشیم.صادرات ما در زمینه سنگ آهن دانه بندی شده و شمش فولاد بوده است.
به طور کلی حدود 165 میلیون تن کنسانتره تولید و حدود 4 میلیون تن گندله در داخل مصرف می‌شود. تولیدمان در حدود یک میلیون و676 هزار تن، دانه بندی 243 هزار تن و گندله بیش از یک میلیون تن و اسفنجی 530 هزار تن و شمش 461 هزار تن بوده که در آهن اسفنجی رکورد داشتیم. حاشیه سود خالص ما در کنسانتره 45 درصد، دانه بندی 43 درصد و گندله 51 درصد و آهن اسفنجی 53 درصد و فولاد 43 درصد است.
اقدامات لازم برای احداث نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در حال انجام است. این پروژه تامین اعتبار شده، همچنین زمین آن نیز تجهیز و پیمانکاران آن مشخص شده‌اند. این پروژه در داخل محوطه نیروگاه فعلی در حال اجرا است و پس از رسیدن تجهیزات خریداری شده و نصب آنها در سال آینده این پروژه به بهره‌برداری می رسد. در این زمینه اگر مشکلات ارزی ایجاد نشده نبود؛ قطعا با سرعت بیشتری کارها انجام می‌شد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: