کد خبر: ۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۵
رییس چهارمین کنفرانس بین‌المللی پل از اعطای جایزه پل برتر به بهترین پل‌هایی که در یک دهه اخیر در کشور ساخته شده‌اند خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛ دکتر علیرضا رهایی امروز در نشست خبری کنفرانس افزود: در راستای برگزاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی پل، جایزه پل برتر به بهترین پل‌هایی که طی یک دهه گذشته در کشور ساخته شده است، اعطا می‌شود. همچنین جایزه ای تحت عنوان مقاله برتر نیز در این کنفرانس ارائه خواهد شد.

وی از جمله شاخص‌های انتخاب پل برتر را مشخصات مهندسی، میزان هزینه ساخت پل، دوره زمانی ساخت پل و میزان استفاده از فناوری‌های جدید عنوان کرد.

رهایی با بیان این‌که 230 مقاله به این کنفرانس ارسال شده است که نزدیک به 50 مقاله آن مربوط به کشور‌های خارجی می‌باشد، افزود: پس از بررسی‌های به عمل آمده توسط هیات داوران حدود 100 مقاله گزینش شد که 18 مقاله آن مربوط به کشور‌های مختلف جهان است.

رییس چهارمین کنفرانس بین‌المللی پل همچنین از رونمایی از نرم‌افزار پایش سلامتی پل‌ها در دوره بهره‌برداری که به همت دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهیه شده است، در این کنفرانس خبر داد و گفت: در این راستا پل‌هایی به صورت نمونه با همکاری شهرداری تهران انتخاب و پایش بر روی آن صورت می‌گیرد که ممکن است به سایر پل‌ها نیز تعمیم داده شود.

رهایی با بیان این‌که خرابی و نقص‌های پل در حد برداشت اطلاعات به راحتی از طریق سنسورهایی که در قسمت‌هایی مختلف پل نصب می‌شود قابل ثبت است، تصریح کرد: این اطلاعات به تنهایی مشکل را برطرف نمی‌کند و آنچه که مهم است این که یک نرم‌افزار تهیه شود و از آن اطلاعات استفاده کنند تا بتوانند به سمت تعیین دوره باقی‌مانده پل‌ها حرکت کنند. به عنوان نمونه این‌که یک پل از امروز تا چه مدت زمانی می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد. یا اگر قرار است دوره بهره‌برداری افزایش یابد نیازمند است تا چه نوع تقویت‌هایی بر روی آن صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: دستورالعمل این نرم‌افزار طی دو سال اخیر در قالب یک رساله دکتری و دو پایان‌نامه کارشناسی ارشد تدوین شده که در این کنفرانس ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: