کد خبر: ۸۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
اگر چه شبکه اجتماعی فیس بوک هنوز کاربران فراوانی دارد، اما سرعت رشد آن کند شده و این امر به خصوص در آمریکا مشهود است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از تک کرانچ، یافته های موسسه تحقیقاتی پیو نشان می دهد که با افزایش تعداد شبکه های اجتماعی و تنوع فراوان آنها آمریکایی ها هم ترجیح می دهند از شبکه های اجتماعی دیگری استفاده کنند و لذا فیس بوک مانند گذشته مورد اقبال قرار نگرفته و سایت ها و شبکه های اجتماعی دیگری مانند توییتر، اینستگرام، پینترسا و لینکداین مورد توجه قرار گرفته‌اند.

تحقیقات پیو حاکی است که میزان عضویت شهروندان آمریکایی در فیس بوک از سال 2013 تاکنون تغییر چندانی نداشته و صرفا بر میزان کاربران مسن آن افزوده شده است. به عنوان مثال برای اولین بار بیش از نیمی از کاربران اینترنت 65 سال به بالا (حدود 56 درصد) در آمریکا از فیس بوک استفاده می‌کنند.

بسیاری از کاربران و به خصوص کاربران کم سن و سال به اندازه گذشته از فیس بوک استفاده نمی کنند و حضور آنها در این سایت بسیار کمرنگ و محدود است. یافته های پیو نشان می دهد فیس بوک از نظر جوانان عجیب و غریب و آزاردهنده تلقی می شود.

71 درصد از کاربران آمریکایی اینترنت هم اکنون در فیس بوک عضویت دارند که نسبت به آگوست سال 2013 تغییری نکرده و 70 درصد آنها روزانه از این سایت استفاده می کنند که نسبت به سال 2013 تنها 7 درصد افزایش نشان می‌دهد. 45 درصد این افراد هم گفته اند که هر چند روز یکبار این کار را انجام می دهند.

نکته جالب دیگر در این زمینه آن است که در سال 2013 تنها 42 درصد کاربران از دو یا چند شبکه اجتماعی استفاده می کردند، اما این رقم در سال 2014 به 52 درصد افزایش پیدا کرده است. در میان جوانان اینستگرام از سرعت رشد محبوبیت بالایی برخوردار است و به خوبی با فیس بوک رقابت می کند. LinkedIn هم در میان کاربران نخبه و دانشگاهی مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: