کد خبر: ۸۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
جانشین معاون اجتماعی ناجا:
جانشین معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه سن اعتیاد در حال کاهش است، گفت: سنین آموزش برخی مباحث در مقاطع مختلف تحصیلی نیازمند بازنگری است.

به گزارش فارس، سردار ابراهیم کریمی ‌با بیان اینکه از منظر پلیس اگر آسیب‌های اجتماعی توسط دستگاه‌های مربوط کنترل نشود سرریز آن به کارهای سلبی و پلیسی می‌رسد که چندان هم خوشایند نیست، اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی در شهرها و استان‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف، متفاوت هستند اما آنچه مسلم بوده این است که در آموزش و پرورش باید بیشتر به آموزش مهارت‌های اجتماعی و زندگی پرداخته شود. کریمی‌افزود: سن اعتیاد در حال پایین آمدن است و سن مصرف تفننی سیگار 14 تا 15 سال است اما اگر اعتیاد باشد به 17 تا 18 سال هم می‌رسد.
وی با بیان اینکه اعتیاد، مشکلات دوست‌یابی و هم‌باشی‌ها، از جمله آسیب‌های اجتماعی در سنین نوجوانی هستند، ادامه داد: مباحثی چون آموزش دینی و نهادینه‌سازی رفتارهایی در دانش‌آموزان به‌عنوان کنشگران اجتماعی مطلوب هنوز جای کار دارد؛ سنین آموزش برخی مباحث در مقاطع مختلف نیازمند بازنگری است و برنامه‌های طراحی شده باید به اجتماع نزدیکتر باشد.
جانشین معاون اجتماعی ناجا درباره رشد آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانش‌آموزی، اظهار داشت: این رشد، آهسته است نه آن‌قدر شدید که وضعیت اضطراری را رقم بزند، البته وضعیت خطرناک است زیرا انتظار نداریم کودکان و نوجوانان در این عرصه وارد شوند.
 آمار مصرف سیگار در پسرها غلط است
کریمی‌ در پاسخ به پرسشی مبنی بر وجود آمارهایی درباره مصرف سیگار در حدود 48 درصد پسرها در تهران، گفت: این آمار کاملاً اشتباه است. این آمار یعنی اینکه از هر دو دانش‌آموز باید یکی سیگاری باشد، در حالی که ما چنین آماری را نمی‌بینیم، به‌نظر می‌رسد مصرف سیگار باید در سطح خیلی پایین‌تری باشد.
وی درباره وضعیت مشاور در مدارس نیز اظهار داشت: چهار هزار مربی فعال آموزش همگانی داریم که روی مباحث پیشگیرانه کار می‌کنند و بخش عمده‌ای از آنها در آموزش و پرورش و مدارس هم فعالیت می‌کنند؛ تلاش می‌کنیم اجازه ندهیم یک آسیب به جرم و مراحل بعدی برسد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار