کد خبر: ۸۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶
نیروی انتظامی‌از مسئولان هیئت‌های مذهبی درخواست کرد
نیروی انتظامی‌با صدور پیامی‌خطاب به مسئولان هیئت‌ها و تکایا خواستار نظارت بر رعایت نظم و هوشیاری در جلوگیری از اقدامات انحرافی در عزاداری‌ها شد.




به گزارش پایگاه خبری پلیس، نیروی انتظامی‌با صدور پیامی‌ضمن تأکید بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و تأمین نظم و امنیت مطلوب برای عموم مردم و خصوصاً عزاداران حسینی(ع)، مواردی را خطاب به مسئولان هیئت‌ها و تکایا و دسته‌های عزاداری حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع) اعلام کرد.
بر اساس این پیام، مسئولان هیئت‌ها و تکایا باید موارد زیر را رعایت کنند:
1-  از هرگونه اختلال در نظم عمومی شامل نصب داربست در معابر و پیاده‌روها (که مانع از ‌تردد افراد و مزاحمت برای کودکان، سالمندان، معلولان و جانبازان عزیز شود) پرهیز کنند.
2- با هرگونه جریان انحرافی از قبیل قمه‌زنی، استفاده از آلات و ادوات نامتعارف موسیقی، استفاده از تصاویر خرافی و نامناسب و سایر رفتارهای موهن، هوشمندانه مقابله کنند.
3-  هنگام عبور دسته‌های عزاداری، شریان‌ها و گذرگاه‌های عمومی را مسدود نکرده و نظم عبور و مرور را مختل نکنند. هنگام حرکت دسته‌های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، به‌ویژه در ساعات پایانی شب از سیستم‌های صوتی که ایجاد مزاحمت می‌کند، استفاده نشود.
4- اصول ایمنی و استفاده از تجهیزات مربوطه در راستای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از آتش‌سوزی، اتصال برق و... مورد توجه دقیق قرار می‌گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار