کد خبر: ۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
پانزدهمین نشست کمیسیون همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و عمان برگزار شد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در بازگشت از پانزدهمین نشست کمیسیون همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان گفت: این کمیسیون در راس هیات ایرانی باحضور وزیر صنعت ،معدن و تجارت و کارشناسان بخش های مختلف علی بن مسعود السنیدی وزیر صنعت و تجارت عمان در شهر مسقط برگزار شد.

سیاوش رضوانی افزود: در این نشست کارشناسان درخصوص موضوعات متعدد از قبیل حمل و نقل دریایی و هوایی، گمرک، تجارت و بازرگانی، ارتباطات، نفت و گاز، همکاریهای علمی، گردشگری و ورزش به بحث و بررسی پرداختند.

رضوانی گفت: در بخش حمل و نقل، طرفین درخصوص موضوعات دریایی و بندری و هوایی به توافقاتی رسیدند و در یادداشت تفاهم پایانی کمیسیون مشترک درج شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی اظهار کرد: دو کشور در بخش دریایی و بندری در مورد موضوعاتی از قبیل موافقت نامه کشتیرانی تجاری و دریایی بین دو کشور، یادداشت تفاهم نامه جستجو و نجات دریایی، یادداشت تفاهم نامه خواهر خواندگی فیمابین بندر چابهار و صحار و شناسایی گواهینامه های دریانوردی در سفرهای نزدیک به ساحل مهمترین مسائل دو کشور بود.

وی تصریح کرد: موافقت نامه طرفین با موضوعات مختلف مطرح شده مقرر شد پس از بررسی‌های لازم در 24 تیرماه 94 روز جهانی دریانوردی در مسقط به امضای طرفین برسد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار