کد خبر: ۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۶
مدیرعامل کارگزاری بانک تات در گفتگو با تجارت:
حسين خزلي خرازي با اشاره به اينكه معمولا به طور پیش فرض کاهش نرخ سود بانک ها زمانی اتفاق افتاده که تورم کاهش پیدا کرده،بيان كرد: البته با كاهش این دو نرخ معمولا قيمت سهام ها در بازار بورس رشد مي‌كند.
حسين خزلي خرازي مدیرعامل کارگزاری بانک تات در گفتگو با تجارت آنلاین در رابطه با حجم معاملات انجام شده دربازار بورس گفت:کاهش حجم معاملات نشان دهنده عدم رونق در یک بازار است.

وي در ادامه افزود:اصولا بازار زمانی درست است که حجم معاملات بالا باشد و هر چقدر حجم معاملات در یک بازار خصوصا بازارهای مالی مدرن بیشتر شود،قیمت ها در آن بازار درست تر مي شودودرنتيجه بازار از سطح کارایی بالاتری برخوردارمي شود.

مدیرعامل کارگزاری بانک تات درخصوص شرايط حجم پايين معملات اظهار داشت:هنگامي كه حجم معاملات پایین تر باشد،بازاراز سطح کارایی پایین تري برخوردار مي شود و در نتيجه موجب ناشفاف شدن قیمت ها خواهد شد و بازار ناکارآمدي به وجود مي آورد و امکان دست کاری در قیمت ها مشاهده مي شود.

وي با اشاره به اينكه نمي‌توان حق فروش را از شركت هاي حقوقي در بازار بورس گرفت، تصريح كرد:در صورتيكه امکان فروش را از شرکت‌هاي  از شركت هاي  حقوقی بگيرند، ديگر نميتوان به آن بازار گفت،به خاطر اينكه مالکین بازار و فعالین باید در بازاراختیار داشته باشند و در آن اعمال مالکیت کنند.

خزلي خرازي افزود:در یک بازاری برای اینکه دلالیل خاصی و ذهنی نسبت به گروهی دارند موجب مي شود اجازه خرید و یا فروش به عده‌اي ندهند و محدودیتی برای این گروه ها بگذارند،كه در حقيقت بازار از معنی خودش خارج مي شود و بازار کارایی خودش را از دست می دهد،كه ما با اين موضوع مخالف هستيم.

مدیرعامل کارگزاری بانک تات در رابطه با تاثير كاهش نرخ سود بانك ها بر بازار بورس گفت:معمولا به طور پیش فرض کاهش نرخ سود بانک ها زمانی اتفاق افتاده که تورم کاهش پیدا کرده،كه در عین اینکه، این دو نرخ کاهش پیدا می کند معمولا باعث رشد قیمت سهام ها در بازار بورس می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: کاهش ، نرخ سود ، بانک ، سهام
نام:
ایمیل:
* نظر: