کد خبر: ۸۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴
با وجود حباب سنگینی که طی ماه‌های اخیر در بازار سکه مشاهده می‌شد، اما اخیرا به باور فعالان بازار، این حباب تقریبا تخلیه شده است. آمارها و وضعیت بازار حاکی از آن است که خریداران سکه در ۶ ماه اول امسال با زیان ۱۲.۴ درصدی مواجه شدند.

حباب سکه خالی شد؛ خریداران چقدر ضرر کردند؟

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، امروز پنجشنبه ۴مهر ۹۸، به ۴ میلیون و ۳۰ هزار تومان رسید.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، امروز پنجشنبه ۴مهر ۹۸، به ۴ میلیون و ۳۰ هزار تومان رسید.

همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۲۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۶۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۸۴۰ هزار تومان است.

همچنین هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۵۰۶ دلار و ۳۳ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۰۹ هزار و ۶۶ تومان است.

در همین رابطه با وجود حباب سنگینی که طی ماه‌های اخیر در بازار سکه مشاهده می‌شد، اما اخیرا به باور فعالان بازار، این حباب تقریبا تخلیه شده است. آمارها و وضعیت بازار حاکی از آن است که خریداران سکه در ۶ ماه اول امسال با زیان ۱۲.۴ درصدی مواجه شدند.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در روز اول کاری فروردین (۵ فروردین) در حدود ۴ میلیون و ۶۲۹ هزار تومان بود، اما با گذشت حدود ۶ ماه، ۵۷۷ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرد؛ به‌گونه‌ای که ۳۱ شهریور با قیمت ۴ میلیون و ۵۲ هزار تومان به فروش می‌رفت.

البته نگاهی به وضعیت بازار سکه طی ۱۸۳ روز اول سال ۱۳۹۸، حاکی از آن است که رکورد قیمتی بازار سکه در روز ۱۹ اردیبهشت‌ماه و با قیمت ۵ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان زده شده است. کمترین قیمت سکه نیز در روز ۴ شهریورماه بود که با قیمت ۳ میلیون و ۹۶۷ هزار تومان فروخته شد.

فعالان بازار سکه معتقدند که در حال حاضر تقریبا حباب سکه تخلیه شده است. بر این اساس، درخواست رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر از مردم این‌گونه بوده است که زمانی به خرید طلا و سکه اقدام کنند که بازار روند متعادلی داشته باشد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار