کد خبر: ۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
رئیس عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه فرهنگی در لایحه بودجه سال ۹۴ هم‌چنان مظلوم واقع شده است و نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از تسنیم؛حجت‌الاسلام احمد سالک با اشاره به جزئیات بودجه‌های فرهنگی لایحه بودجه امسال اظهار داشت: بودجه 94 در ارتباط با مسائل فرهنگی نسبت به سال 93، 5.4 درصد کاهش یافته و این مسئله نشان می‌دهد که توجه خاصی در لایحه سال 94 نسبت به مسائل فرهنگی از ناحیه تصمیم‌گیران فرهنگی نگاه مثبتی نیست.


وی با انتقاد از کاهش بودجه‌های فرهنگی نسبت به سال گذشته افزود: تبعیض در میزان بودجه در دیگر دستگاه‌ها را شاهد هستیم این موضوع جای تامل دارد.


رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره دلایل کاهش بودجه فرهنگی سال آِنده بیان کرد: نوع نگاه دولت به مسائل فرهنگی در بودجه سال 94 سطحی بوده و عمیق نیست زیرا اگر عمیق بود، باید به مطالبات مقام معظم رهبری در این زمینه توجه بیشتری می‌شد.


وی خاطرنشان کرد: مسئولان در اختصاص بودجه به بحث‌های فرهنگی توجهی نکرده‌اند و تمرکز آنها بر برخی بخش‌های دیگر معطوف شده است.


سالک بیان کرد: معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری که زیر نظر ریاست جمهوری قرار گرفته با افزایش قابل توجه بودجه مواجه بوده و بودجه این معاونت در لایحه سال آینده بالغ بر 70 درصد افزایش داشته است.


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: