کد خبر: ۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲
افرادی که فقط اقدام به مسواک زدن دندان‌های خود کرده و به سایر اصول بهداشت دهان توجه ندارند، بیشتر دچار بوی بد دهان خواهند شد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛حسام‌ کبیری متخصص بیماری‌های دهان و دندان گفت: بسیاری از افراد از بوی بد دهان خود ناراحت هستند و وقتی از آنها درباره علت این مشکل‌شان سؤال می‌شود  می‌گویند که ما هر شب مسواک می زنیم و نمی‌دانیم که چرا دچار این مشکل می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افرادی که به طور دائم و حتی روزی سه بار مسواک می‌زنند دچار بوی نامطبوع دهان می‌شوند، تأکید کرد: افرادی که فقط اقدام به مسواک زدن دندان‌های خود کرده و به سایر اصول بهداشت دهان توجه ندارند، بیشتر دچار بوی بد دهان خواهند شد.

کبیری با بیان اینکه در کنار مسواک زدن باید از نخ دندان نیز استفاده کرد، تصریح کرد: زبان پوشیده از هزاران پرز است که اگر به شستن آن توجه نشود، بسیاری از ذرات غذا در بین پرزهای زبان جمع شده و باکتری‌ها را به خود جذب می‌کنند که در نتیجه آن سولفید‌ هیدروژن تولید شده و دهان دچار بوی نامطبوع می‌شود.

وی یادآور شد: استفاده از برخی از لوازمی که زبان را می‌شویند و همچنین استفاده از مسواک‌هایی که موهای نرمی داشته و برای شست‌وشوی زبان نیز به کار می‌روند، در پیشگیری از بوی بد دهان بسیار مؤثر است.



انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار