کد خبر: ۸۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم از تخصیص 250 سهمیه امریه به این وزارتخانه خبر داد و گفت: در این مرحله دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های بزرگ این امریه را جذب می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمدسعید سیف مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم و تحقیقات در نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها که در محل این وزارتخانه برگزار شد، گفت:‌ 250 سهمیه امریه به این وزارتخانه تعلق گرفته است که در فاز اول به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های بزرگ اختصاص داده می‌شود. 

سیف در باره این امریه‌ها توضیح داد: دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های پذیرنده این امریه حدود 40 مورد هستند و در فازهای بعدی دانشگاه‌های کوچکتر و پژوهشگاه‌های کوچکتر هم می‌توانند امریه بگیرند البته داشتن مدرک کارشناسی ارشد و دکتری از شرایط این امریه است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر نظام صلاحیت حرفه‌ای کمتر مورد توجه قرار گرفته، گفت:  هم اکنون یک نظام آموزش معمولی در دانشگاه‌ها و یک نظام غیرآکادمیک در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای داریم که هر دو نظام باید در موضوع صلاحیت حرفه‌ای جمع‌بندی شود.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم و تحقیقات با اشاره به تشکیل شورای مهارتی در کشور گفت: یکی از موضوعاتی که در دستور کار این شوراست نظام صلاحیت حرفه‌ای است که در آینده نزدیک نظام صلاحیت حرفه‌ای در کشور راه‌اندازی می‌شود تا هر کسی که متقاضی ورود به بازار کار است صلاحیت لازم را داشته باشد.

سیف با اشاره به همکاری وزارت علوم در رفع مشکلات کشور گفت: این وزارتخانه در سه حوزه نیازها و چالش‌های ملی و منطقه‌ای مشکلات و مسائل مرتبط با خوشه‌های مختلف صنعتی و اقتصادی و نیازها و اولویت‌های دفاعی نقش‌آفرینی کرده و تاکنون هزار پروژه مشترک با وزارت دفاع داشته است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار